Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Epson Stylus SX 410 all-in-one printer scanner_Ubuntu 10.04 32 bits vs. 64 bits  (gelezen 3012 keer)

Offline Alver1

  • Lid
Op mijn Aldi Medion desktop van zo'n 7 jaar oud had ik 9.10 (32 bit) in dual boot met W XP. Alles geïnstalleerd zonder enig probleem. De printer scanner (recent, eentje uit Aldi) werkte out of the box voor beide toepassingen (hoera!). Een recente upgrade naar 10.04 gaf evenmin problemen, behalve enige verveling omdat het zo'n 3 1/2 u duurde, en de printer scanner doet het nog steeds feilloos (nog eens hoera!).
Recent kocht ik een Toshiba L505-10M laptop met Windows 7 64 bits en 6 GB ram. Ik heb Ubuntu 10.04 64 bits daarbij opgezet in dual boot en alles werkt naar behoren behalve de scanner functie van de all-in-one (beperkt hoera >:(). De printerfunctie van dit toestel werd automatisch herkend en geïnstalleerd. Wie kan enige raad geven om de scanner aan de praat te krijgen?? Onder W7 64 bits werkt de printer-scanner (met 32 bits software) feilloos.
« Laatst bewerkt op: 2010/07/16, 07:00:16 door Alver1 »

Gooi Ubuntu 64 bit eraf en installeer Ubuntu 32 bit. Ubuntu installeert namelijk de PAE kernel indien je meer dan 3 GB RAM hebt waardoor alle RAM (tot 64 GB) gebruikt kan worden, terwijl je wel alle 32 bit applicaties kan draaien. Verder heeft 64 bit meer nadelen dan voordelen op dit moment (beschikbare applicaties, flash, etc), dus gewoon gaan voor 32 bit.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Alver1

  • Lid
Ik heb uiteindelijk de scanner functie van de Epson Stylus SX 410 all-in-one aan de praat gekregen met het toevoegen van één lijntje in /etc/sane.d/epson2.conf. Zie hiervoor https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xsane/+bug/475185. Ik heb nu een goed werkend 10.04 64 bits systeem, hoera!
« Laatst bewerkt op: 2010/07/16, 06:53:26 door Alver1 »