Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Creative Zen Mozaic  (gelezen 2426 keer)

Offline Peter O.

• Lid
Creative Zen Mozaic
« Gepost op: 2010/07/08, 11:47:04 »
Ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar om muziek op m'n Zen te zetten via Ubuntu 10.04. Heb het geprobeerd met rhythmbox, gnomad2, kzenexplorer, qlix etc maar er is niets dat werkt. De speler wordt gewoon herkend door rhythmbox maar ik kan alleen de inhoud tonen, met gnomad2 kom ik ook niet verder aangezien de toepassing telkens afsluit wanneer ie de speler heeft gescand. Vanaf 8.04 heb ik altijd Gnomad2 gebruikt wat altijd perfect werkte maar in 10.04 werkt het dus niet meer. De enige manier om nu muziek toe te voegen is via windows (al dan niet virtueel) maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen want het zou gewoon in Ubuntu moeten kunnen.

Offline jnom

• Lid
Re: Creative Zen Mozaic
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/08, 16:02:15 »
Geen ervaring met Zen Mozaic maar voor de Zen en de Zen V gebruik ik Banshee ( beide synchroniseren met voor de players gecreëerde afspeelijst ).Zie topic elders op dit forum dat Banshee mogelijk crasht als je bij voorkeuren> uitbreidingen 'colectie bijwerken' aanvinkt. Wellicht het proberen waard.

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/09, 06:47:28 »
ik heb zelf ook een Creative Zen , maar ik sleep het mp3tje die ik wil hebben gewoon in de map van Zen en dat doe ik al 3 jaar zo en werkt perfect  ;)

Offline Peter O.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/09, 13:40:58 »
@Hanssun
Sleur en pleur werkt niet bij mijn Zen, bij de nieuwere versie ervan werkt het wel gewoon trouwens. Het probleem daarvan is wel dat het lastig is om playlists te maken op de speler, dat doe ik liever (en veel makkelijker) met een programmatje als Gnomad2.

@jnom
Tnx...ga direct effe proberen of het werkt.

Offline Peter O.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/10, 13:53:46 »
Met Banshee lukt het ook niet om muziek te importeren naar m'n Zen, denk dat ik het maar gewoon in Windows doe aangezien het in Ubuntu niet (meer) lukt.

Offline Waltr

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/20, 16:11:36 »
Ik heb net Gnomad2 geïnstaleerd. Maar hij vind geen jukebox op USB zegt hij.
Eerder bleef mijn creative wel "verbonden" en moest ik elke keer de resetknop indrukken. Blij dat dat nu niet meer moet, maar muziek en fotos transferen is me nog niet gelukt :(

Enig idee hoe ik mijn creative herkende krijg???

« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/20, 17:36:28 »
Ik heb de Creative Zen X-Fi werkend gekregen met Gnomad2, door Gnomad op te starten als beheerder.
Misschien werkt dit ook wel voor Mozaic.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/20, 19:51:28 »
Met Banshee lukt het ook niet om muziek te importeren naar m'n Zen, denk dat ik het maar gewoon in Windows doe aangezien het in Ubuntu niet (meer) lukt.

Heb je eigenlijk wel rechten op USB apparaten?? Je kan dit controleren door te gaan naar:

Systeem > Beheer > Gebruikers en groepen.

Je zelf aanklikken, klikken op Geavanceerde instellingen, je wachtwoord invoeren om jezelf als admin aan te melden en dan onder tabblad Gebruiksrechten kijken of dit is aangevinkt:

Mag automatisch gebruik maken van externe opslagapparaten

En dan gelijk ff kijken of de overige opties ook aangevinkt staan.
Dan op Ok klikken.

Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Waltr

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/21, 15:45:32 »
Ik heb de rechten, heb nu ook het gebruik van audio-apparaten aangevinkt (weet niet of dat er iets mee te maken heeft).

Maar in Gnomad krijg ik nog steeds de foutmelding "No jukebox found on USB bus".

Op het comando "mpt-detect"

krijg ik dit:
libmtp version: 0.3.7

Listing raw device(s)
   Found 1 device(s):
   Creative: ZEN Mozaic (041e:4161) @ bus 0, dev 5
Attempting to connect device(s)
usb_claim_interface(): Device or resource busy
LIBMTP PANIC: Unable to initialize device
Unable to open raw device 0
OK.

Ik kan hem wel als extrne schijf gebruiken maar muziek bijwerken das dus wat anders.
Enig idee wat het kan zijn??

Offline toxbar

• Lid
    • Zeilen met de Nova Cura
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/14, 17:59:53 »
Hoi ik heb de boel aan de praat in Amarok 2.3.2
Is wel een beetje lastig maar het werkt.
Kan mijn Mozaic nu laden afspelen en bijwerken.
Met hulp van deze post Amarok geupdated
http://ubuntudoctor.com/content/video/06/Amarok-2.3.1-Installation-on-Ubuntu-10.04
Blij dat het weer werkt