Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu: Hoe kan ik er voor zorgen dat browser geen systeem informatie geeft?  (gelezen 2159 keer)

Ubuntu: Hoe kan ik er voor zorgen dat browser geen systeem informatie geeft?

Ik had namelijk een test gedaan maar dacht ik wil ook niet dat mijn browser info wegeeft.
APPLE iMAC 27.

CPU. Intel Core i7 Quad-Core 2.93GHz
RAM. Kingston 1333MHz 2X 2GB
SSD. 256GB Toshiba Solide State Disk
GPU. AMD Radeon HD 5850 Mobility

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site

Ik had namelijk een test gedaan maar dacht ik wil ook niet dat mijn browser info wegeeft.

Welke informatie bedoel je?
Heb je een test gedaan op www.grc.com?
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Welke informatie bedoel je?
Heb je een test gedaan op www.grc.com?
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Ten eerste geeft hij mijn ping en ten tweede heb ik ergens gekeken of mijn browser systeem info geet en ja hoor precies het systeem en dat wil in in false of disable mode yetten maar weet niet hoe... :'(
APPLE iMAC 27.

Je "ping" kan je niet voorkomen omdat je browser je ip adres mee moet sturen. Anders weet immers de tegenpartij niet wie de informatie heeft aangevraagd..... ik ben bang dat je browser dan akelig leeg blijft als er geen return adres in staat.

Het laatste deel van je opmerking "mijn browser systeem info geet en ja hoor precies het systeem en dat wil in in false of disable mode yetten maar weet niet hoe... " begrijp ik niet maar dat kan aan mij liggen, ik ben eigenlijk bek af en moet naar bed.. Ik zal het morgen nog eens lezen.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Je "ping" kan je niet voorkomen omdat je browser je ip adres mee moet sturen. Anders weet immers de tegenpartij niet wie de informatie heeft aangevraagd..... ik ben bang dat je browser dan akelig leeg blijft als er geen return adres in staat.

Het laatste deel van je opmerking "mijn browser systeem info geet en ja hoor precies het systeem en dat wil in in false of disable mode yetten maar weet niet hoe... " begrijp ik niet maar dat kan aan mij liggen, ik ben eigenlijk bek af en moet naar bed.. Ik zal het morgen nog eens lezen.
Nu het zecht heb weer te snel getypt, nou ik kwam dus op een site die vertelde precies mijn IP, OS,Browser en dat wil ik voorkomen.
APPLE iMAC 27.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Je IP kun je niet verbergen. Het is een soort postadres. De website moet weten naar welk adres de post(webiste) gestuurd moet worden.

Je OS en Browser kun je wel verbergen, maar dan kan het zijn dat een aantal websites niet goed meer werken. Dit komt omdat de browsers af en toe van elkaar verschillen, en daardoor specifieke hacks toegepast moeten worden die dit weer herstellen.

Weet je zeker dat je deze wilt veranderen, dan kan dit in firefox op de 'website' about:config en zoek dan naar useragent.

EDIT: Ping is wel uit te zetten. Dit kan in verschillende firewalls, je router en misschien nog wel andere plaatsen
« Laatst bewerkt op: 2010/07/07, 23:12:39 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Als je dit echt allemaal wilt verbergen kun je TOR gebruiken. Alleen raad ik je dit niet echt aan.

Kun je me nog eens vertellen waarom je het precies wilt verbergen?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Ok, hele verhaal nog eens gelezen en nu ben ik wakker  XD
Zoals al eerder gezegd, je kan niet voorkomen dat je ip adres meegestuurd wordt want anders weet de andere partij niet waar je zit om wat retour te sturen.
Dat je gepingt wordt is een instelling in je firewall, kennelijk is die niet ingesteld zoals ik het persoonlijk zou doen. Mijn firewall is gewoon stil als je mij probeert te pingen, je krijgt geen antwoord retour.

De rest van je informatie kun je verbergen zoals Ronnie al schreef, deze instelling is bij sommige browser wel aanwezig ik weet echter niet of alle browsers dat kunnen (nooit in verdiept).
De vraag is, zoals Ronnie terecht zegt, of je dat wilt. Een heleboel sites zijn zo gemaakt dat de weergave van de site afhankelijk is van de browser, meestal probeert men dan in alle browsers de site er hetzelfde uit te laten zien. Dit komt omdat alle browsers hun eigen interpretatie hebben van de standaarden die er zijn waarbij sommige browsers het ene beter weergeven dan het andere. Makers van sites proberen dat te compenseren maar moeten dan wel weten met welke browser je surft.
Uitschakelen zal je waarschijnlijk meer problemen opleveren dan voordelen.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Ik zelf zou nooit aanraden om dingen als OS, Browser type en versie etc te verbergen.
Afgezien dat sommige pagina's het nodig hebben om een passend stylesheet te sturen gooit het ook nog een roet in het eten van statistieken.
Mensen mogen toch best weten dat je Firefox gebruikt en Linux?
(Bij mij staat er altijd vol trots dat ik Ik opera op linux 64 bit gebruik  :D )

De useragent string is iets dat alle browsers altijd meesturen, daar valt verder weinig 'persoonlijke informatie' uit te halen.
Je privacy word er dus niet echt door aangetast.

Je IP verbergen is iets anders. Dit kan wel, door via een proxy te werken, of zoals al gezegd via Tor.
In beide gevallen is het echter mogelijk om alsnog achterhaald te worden (Tor is lastig, maar het schijnt te kunnen).
En het is meestal wat trager...zeker Tor...

Overigens is in Opera en Konquerer de user-agent string vrij makkelijk op iets anders te zetten.
In Opera kun je kiezen voor Opera, Firefox en IE. Bij konquerer heb je een nog veel grotere lijst, waaronder bijvoorbeeld Googlebot, chrome en android :)
Bovendien kun je zelf bepalen wat er allemaal mee word gestuurd (nou ja, tot op zekere hoogte)
Dat met die Useragent heb ik dus gedaan sta nu op Mac OS X 10.6.3 Safari 5 en nog iets en uiteraard weet ik dat sites daar weinig gegevens uit kunnen halen, maar ik wou gewoon kijken of het kon. had namelijk zon test gedaan wat de bovenste reactie al op merkte.

(Dit berich werd verzonden vanuit een 7 pc dus niet die van mij.
APPLE iMAC 27.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Ik vind het wel grappig dat je wilt voorkomen dat websites zien wat je ip is en welke browser je gebruikt, maar in een handtekening van een forum al je hardware gegevens neerzet :P

Ik vind het wel grappig dat je wilt voorkomen dat websites zien wat je ip is en welke browser je gebruikt, maar in een handtekening van een forum al je hardware gegevens neerzet :P
Ja het is uiteindelijk ook maar voor de lol.
APPLE iMAC 27.

Offline Ploffie

• Lid
Voor de lol????

Dus je laat een aantal mensen hier keihard nadenken en dat gewoon voor de lol?
En dat met 38°C.... >:(
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖