Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webcam werkt niet  (gelezen 1093 keer)

Offline davevr

• Lid
Webcam werkt niet
« Gepost op: 2010/07/07, 09:39:55 »
Goeiedag,
ik heb me net een laptop van Ahtec aangeschaft, nu werken alle drivers direct op Ubuntu behalve mijn webcam. Bij windows moet ik fn+f10 drukken, maar dit heeft geen effect op Ubuntu.Iemand tips.Als ik cheese installeer zegt die "no device found", guvcvieuw zegt "unable to open, no device found".  
groeten Dave

ps.Ik heb er nu Ubuntu desktop op staan, zou ik beter de netbook edition erop zetten?
« Laatst bewerkt op: 2010/07/07, 09:42:53 door davevr »

Offline davevr

• Lid
Re: Webcam werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/07, 17:17:10 »
Het is trouwens een philips cmos 1.3  mp

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/07, 18:44:49 »
Beste davevr,

Ubuntu en webcams, het blijft een zoektocht af en toe ;)

Allereerst: is het en geintegreerde webcam of een losse? In het eerste geval, installeer eens systems profiler and benchmark (vindt je onder Ubuntu softwarecentrum, zoekterm hardinfo. Die vindt je hierna onder Applicaties>>systeemgereedschappen. Dat is sowieso een handig programma om je systeem te bekijken. Staat je webcam dan daarbij?

Ten tweede, doet je webcam het onder Windows wel? (bijna alle laptops worden hiermee geleverd, tenslotte).

En als het een losse webcam is, 'ziet' het systeem hem dan? Als je dan lsusb ingeeft in de terminal (l=kleine letter L), wordt het apparaat dan weergegeven?

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline davevr

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/08, 21:48:26 »
Hij staat erbij, onder bisoncam, probleem is dat dat Bisoncap is die enkel onder Windows werkt. Ik ben op zoek gegaan voor drivers voor Ubuntu maar heb er geen gevonden (of tenminste niet in termen die ik begrijp).