Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opnieuw installeren ATI rv350 /9550 in 10.04  (gelezen 472 keer)

Offline BorisM

• Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
  • Steunpunt: Nee
opnieuw installeren ATI rv350 /9550 in 10.04
« Gepost op: 2010/07/03, 11:16:23 »
Goedemorgen op deze warme dag.

Probleem. Werk al enkele jaren naar volle tevredenheid met ubuntu. Alleen soms blijft het klungelen.

Na de laatste update vanochtend kernel 23  liep het na de herstart fout. Mijn stick (fout bij aankoppelen stick not authorized) (ding werkt altijd perfect)

En de videokaart gaf weer problemen. (check achtergrond instellingen wijzigen thema) Dit was helemaal in de war. Mijn muisaanwijzer werd weer eens een chinees blokje. Welnu het forum weer eens geraadpleegd en de howto Ati weer eens geprobeerd. Echter voor 10.04 lukt het niet zo.
De berichten over de ati 9550 op het forum zijn soms sterk verouderd waardoor je niet de juiste info krijgt.
Er is geen ati stuurprogramma geinstalleerd.
Verder heb ik nog een comp draaien met een 9200 Ati en daar is helemaal nix mis mee.
misschien kan iemand mij helpen stap voor stap naar een oplossing.  Bij vorige kernel updates lukte het door de fglrx opnieuw te installeren. Maar dat hielp nu niet . De fglrx is er nu af omdat ik het via de howto geprobeerd heb.

Alvast bedankt (ik word gek van dat domme transparante chinese blokje(aanwijzer)

Groet

boris

Een kwartiertje later

comp enkele malen herstart. (had ik al eens eerder gedaan) hielp nix

Comp uitgezet en herstart.

De muisaanwijzer is er weer en de stick werkt weer prima.

Thema's staat er bij de eerste in de rij aangepast en diet zit er prima uit. De rest is nog steeds in de war(niets van te maken)

De icoon stuurprogramma's is echter in zijn geheel verdwenen............

Deze manier van klungelen is niets voor mij.

Je doet wat zonder te weten wat het effect is.

Wie het weet mag het zeggen.

Dit zijn de nadelen van het systeem en de onwetenheid.

« Laatst bewerkt op: 2010/07/03, 12:12:00 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..