Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid in Games  (gelezen 2804 keer)

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Gepost op: 2006/12/08, 20:20:43 »
Ik hoop dat ik de mensen die zo goed hun best doen op dit forum niet tot wanhoop drijf :)
Ik heb het (eindelijk) voor elkaar dat ik Doom3 en Quake3 ge

Offline Soul-Sing

  • Lid
Geluid in Games
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/08, 21:10:51 »
Citaat van: Dimitrion
Ik hoop dat ik de mensen die zo goed hun best doen op dit forum niet tot wanhoop drijf :)
Ik heb het (eindelijk) voor elkaar dat ik Doom3 en Quake3 ge

blubber

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/08, 21:14:08 »
Voor Quake3 of spellen die daarop gebaseerd zijn (zoals Enemy Territory) kun je even hier kijken:
https://help.ubuntu.com/community/EnemyTerritory#head-9f3827d99a2c4bbfc379e6e923b6e3778f9ce2fe
Dat Doom probleem zou ik zo niet weten, maar iets dergelijks had ik met Nexuiz. Oplossing:
http://www.alientrap.org/nexuiz/index.php?module=faq#The sound is broken, it crackles and stutters
Misschien dat Doom ook zoiets accepteert in de CLI.

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/08, 22:40:13 »
Ik heb de restricted formats ge

Offline Soul-Sing

  • Lid
Geluid in Games
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/09, 11:09:03 »
Citaat van: Dimitrion
Ik heb de restricted formats ge

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Geluid in Games
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/09, 11:17:11 »
Ik heb dit ook eens gehad, en toen was het zo dat ALSA mijn geluidskaart niet goed aanstuurde. ESD (die zorgt voor de systeemgeluidjes) deed het wel goed.

Werkt bij jou altijd het geluid niet goed, of is het alleen in deze spellen? Hoe zit het met het afspelen van mediabestanden, is het geluid dan goed?
Weet je ook het merk/typenummer van je geluidskaart?

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/09, 18:02:16 »
@Leoquant
Ik heb alles open staan, PC speaker stond uit en die heb ik aangezet.
Bij het openen van Volume regeling zie ik dat ik onder bestand de keus heb een ander apparaat te kiezen, ik heb de volgende twee keuzes:

Nvidia CK804 (alsa mixer)
Realtek ALC850 rev 0 (oss mixer)

@Sander50
Mijn geluidskaart is een onboard, zit in mijn asus a8n-e moederbord.
Met andere applicaties heb ik geen problemen, ik kan MP3 etc. afspelen en DVD

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/11, 12:51:53 »
Ik heb even een uitdraai van mijn terminal gedaan na het opstarten en afsluiten van Doom3

device buffer size: 5644 frames ( 22576 bytes )
allocated a mix buffer of 16384 bytes
--------------------------------------
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_ARB_texture_env_combine
...using GL_ARB_texture_cube_map
...using GL_ARB_texture_env_dot3
...using GL_ARB_texture_env_add
...using GL_ARB_texture_non_power_of_two
...using GL_ARB_texture_compression
...using GL_EXT_texture_compression_s3tc
...using GL_EXT_texture_filter_anisotropic
   maxTextureAnisotropy: 16.000000
...using GL_1.4_texture_lod_bias
X..GL_EXT_shared_texture_palette not found
...using GL_EXT_texture3D
...using GL_EXT_stencil_wrap
...using GL_NV_register_combiners
...using GL_EXT_stencil_two_side
X..GL_ATI_fragment_shader not found
X..GL_ATI_text_fragment_shader not found
...using GL_ARB_vertex_buffer_object
...using GL_ARB_vertex_program
...using GL_ARB_fragment_program
...using EXT_depth_bounds_test
---------- R_NV20_Init ----------
---------------------------------
----------- R200_Init -----------
Not available.
---------- R_ARB2_Init ----------
Available.
---------------------------------
----- R_ReloadARBPrograms -----
glprogs/test.vfp
glprogs/test.vfp
glprogs/interaction.vfp
glprogs/interaction.vfp
glprogs/bumpyEnvironment.vfp
glprogs/bumpyEnvironment.vfp
glprogs/ambientLight.vfp
glprogs/ambientLight.vfp
glprogs/shadow.vp
glprogs/R200_interaction.vp
glprogs/nv20_bumpAndLight.vp
glprogs/nv20_diffuseColor.vp
glprogs/nv20_specularColor.vp
glprogs/nv20_diffuseAndSpecularColor.vp
glprogs/environment.vfp
glprogs/environment.vfp
glprogs/arbVP_glasswarp.txt: File not found
glprogs/arbFP_glasswarp.txt: File not found
-------------------------------
using ARB_vertex_buffer_object memory
using ARB2 renderSystem
found DLL in pak file: /home/games/doom3/base/game01.pk4/gamex86.so
copy gamex86.so to /home/didi/.doom3/base/gamex86.so
--------- Initializing Game ----------
gamename: baseDOOM-1
gamedate: May 10 2005
Initializing event system
...472 event definitions
Initializing class hierarchy
...142 classes, 381376 bytes for event callbacks
Initializing scripts
/proc/cpuinfo CPU frequency: 2010.45 MHz
Compiled 'weapon_machinegun::Lower': 1536.1 ms
---------- Compile stats ----------

Memory usage:
     Strings: 79, 12592 bytes
  Statements: 67866, 1357320 bytes
   Functions: 2108, 250452 bytes
   Variables: 147244 bytes
    Mem used: 2478772 bytes
 Static data: 2277552 bytes
   Allocated: 3284208 bytes
 Thread size: 7068 bytes

...6 aas types
game initialized.
--------------------------------------
-------- Initializing Session --------
session initialized
--------------------------------------
Opening IP socket: localhost:-1
--- Common Initialization Complete ---
terminal support enabled ( use +set in_tty 0 to disabled )
pid: 5863
1008 MB System Memory
guessing video ram ( use +set sys_videoRam to force ) ..
found XNVCtrl extension 1.10
256 MB Video Memory
Async thread started
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
snd_pcm_writei short write: 3760 out of 4096
snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
guid set to DfveIoZrbps
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 1880 out of 2048
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
idAudioHardwareALSA::Write: 4096 frames overflowed and dropped
snd_pcm_writei failed: Resource temporarily unavailable
snd_pcm_writei short write: 940 out of 1024
--------- Game Map Shutdown ----------
--------------------------------------
Shutting down sound hardware
----------- Alsa Shutdown ------------
close pcm
dlclose
--------------------------------------
idRenderSystem::Shutdown()
------------ Game Shutdown -----------
--------- Game Map Shutdown ----------
--------------------------------------
Shutdown event system
--------------------------------------
shutdown terminal support

Het lijkt me duidelijk dat er iets niet goed gaat met het geluid maar ik weet niet wat ik daar aan kan doen,
iemand adviezen?

:)

Azalin

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/11, 13:24:38 »
Ik had een probleem met Quake3 (native) die niet wilde spelen omdat ESD (systeem geluidjes) draaide en ESD kan schijnbaar niet tegelijk met DSP draaien. Je kutn proberen de softwarematig geluidsmixen via Systeem>Voorkeuren>Geluid uit te zetten. Je zet dan als het ware de ESD daemon uit. Dat zorgt er ook voor dat je bij het opstarten geen opstart geluid hoort maar zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld Quake3 kan spelen zonder eerst steeds ESD uit te moeten zetten.

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/11, 22:07:56 »
Citaat van: Azalin
Ik had een probleem met Quake3 (native) die niet wilde spelen omdat ESD (systeem geluidjes) draaide en ESD kan schijnbaar niet tegelijk met DSP draaien. Je kutn proberen de softwarematig geluidsmixen via Systeem>Voorkeuren>Geluid uit te zetten. Je zet dan als het ware de ESD daemon uit. Dat zorgt er ook voor dat je bij het opstarten geen opstart geluid hoort maar zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld Quake3 kan spelen zonder eerst steeds ESD uit te moeten zetten.
Mja, maar ESD heb ik al uit staan.
Deze tip was ik op andere fora ook al tegen gekomen (volgens mij zelfs van jou:))
Heeft mij alleen niet geholpen, quake3 heeft helemaal geen geluid en Doom3 krakerig, blikkerig. Wat ik ook doe met ESD maakt geen verschil.
Heb je nog meer tips?

Azalin

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/11, 23:15:05 »
Je kan proberen om bij Systeem>Voorkeuren>Multimediasystemen selecteren daar ALSA of OSS als audio device te kiezen... misschien dat dat wat helpt?

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/12, 18:01:22 »
@Azalin
Heb alle opties geprobeerd, geen van alle maakt enig verschil.
:/

Offline Soul-Sing

  • Lid
Geluid in Games
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/12, 20:59:30 »
Citaat van: Dimitrion
@Azalin
Heb alle opties geprobeerd, geen van alle maakt enig verschil.
:/
ik heb het probleem met het geluid gevolgd. heb google gebruikt, kom er niet uit. het is het woud aan sites, blogs, tips. tis maar dat je het weet dat er meegedacht wordt.....
mijn zoon beweert dat je het geluid bij de games zelf kunt instellen. lijkt me sterk dat dit de oplossing is.

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/12, 22:56:39 »
@Leoquant

Ik weet dat jullie meedenken en dat waardeer ik enorm.
Iedere keer sta ik er weer van versteld dat mensen de tijd nemen om mij te helpen.

bij Doom3 kun je inderdaad wel kiezen wat je geluid bestuurd.
Je hebt de keus uit:
Best (standaard, geeft vreemd vervormd geluid)
Alsa (doet niets)
OSS (doet niets)

Ik heb zelf ook al aardig rondgeneusd op het internet en op andere fora, ben er nog niet uit.

Azalin

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/12, 23:11:27 »
Tis in elk geval een apart probleem waar ik helaas geen oplossing voor weet op het moment. Wat de toewijding van de mensen hier op het forum, ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik heb zo'n vermoeden dat ik niet alleen ben wanneer ik zeg dat de problemen van een ander, een uitdaging voor mij is ... het is juist mooi wanneer een probleem met mijn of iemand anders hulp opgelost wordt... Dus wanhoop is ver te zoeken denk ik :)

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #15 Gepost op: 2006/12/13, 17:06:48 »
Nou, het blijkt dat beter zoek werk ook helpt.
ik heb onder voorkeuren>geluid, bij de tab apparaten de geluids weergave voor muziek en films op OSS gezet.
Vervolgens Doom3 opgestart en onder opties>systeem het geluid op OSS gezet en voila: werkt als een trein.
Nu eens kijken of het ook voor quake3 werkt.

:)

Even getest maar quake3 doet het niet. Ik heb bij quake 3 ook niet de optie om binnen het spel de geluidsinstellingen zo te wijzigen dat ik OSS kan kiezen zoals ik dat bij Doom3 heb gedaan.

We komen er wel :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Geluid in Games
« Reactie #16 Gepost op: 2006/12/13, 17:19:01 »
Citaat van: Dimitrion
Nou, het blijkt dat beter zoek werk ook helpt.
ik heb onder voorkeuren>geluid, bij de tab apparaten de geluids weergave voor muziek en films op OSS gezet.
Vervolgens Doom3 opgestart en onder opties>systeem het geluid op OSS gezet en voila: werkt als een trein.
Nu eens kijken of het ook voor quake3 werkt.

:)

Even getest maar quake3 doet het niet. Ik heb bij quake 3 ook niet de optie om binnen het spel de geluidsinstellingen zo te wijzigen dat ik OSS kan kiezen zoals ik dat bij Doom3 heb gedaan.

We komen er wel :)
erg tof voor je. :) en een leuke/leerzame topic voor de gamers.
zal mijn zoon vanavond vragen hoe hij het heeft opgelost met
quake 3...

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #17 Gepost op: 2006/12/13, 17:44:42 »
Dank

Dimitrion

  • Gast
Geluid in Games
« Reactie #18 Gepost op: 2006/12/13, 19:04:22 »
Hier is de output die ik krijg t.a.v. geluid bij het opstarten van quake3.

------- sound initialization -------
Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
------------------------------------

Offline Soul-Sing

  • Lid
Geluid in Games
« Reactie #19 Gepost op: 2006/12/13, 21:13:15 »
Citaat van: Dimitrion
Hier is de output die ik krijg t.a.v. geluid bij het opstarten van quake3.

------- sound initialization -------
Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
------------------------------------

we hebben geen geluidsinstellingen in quake 3 kunnen vinden, zoals in doom. komen nog niet verder...