Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand  (gelezen 1754 keer)

Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Gepost op: 2006/12/08, 18:56:06 »
Ik heb met succes alle multimediacodecs ge

Offline Jenske

  • Lid
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/08, 19:33:44 »
Ik heb deze film ook al eens gedownload -- wat een woord -- en afgespeeld.
Het beste is toch dat je xine en totem eraf gooit en in plaats daarvan Mplayer, VLC en Realplayer installeert. Met die drie programma's lukt het mij om zo goed als alles af te spelen. Als je in Firefox dan ook nog Mediaplayer Connectivity installeert, heb je bijna alles om beeld en geluid te zien en te horen.
Maar het is in Ubuntu zeker niet voor de hand liggend om geluiden en beelden vlotjes zichtbaar en hoorbaar te maken.

Jens
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/08, 19:50:12 »
Probeer eens het pakket totem-xine te installeren (als je dat nog niet gedaan hebt). Hiermee zal je meer soorten mediabestanden af kunnen spelen met Totem.

Ook kan ik je evt. de mediaplayer VLC mediaplayer aanraden, deze is opensource en speelt van zichzelf echt

Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/08, 20:17:06 »
Ik heb zowel VLC als het pakket totem-xine ge

Offline gercokees

  • Lid
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/09, 09:24:20 »
Bij mij werkt ie alleen met mplayer... dus misschien moet je die proberen.
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline Soul-Sing

  • Lid
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/09, 10:51:05 »
mplayer is zeer aan te bevelen. :)

Piet

  • Gast
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/09, 17:21:26 »
Ik kan me nog herinneren dat mijn pc'tje ook moeite had met deze film, en ik had niet eens de HD versie. Ook heb ik 'm gekeken in windows (betere drivers voor mijn grafische kaart). Ik heb een amd athlon van 1150mhz met 1gig ram en 256mb ati kaart.
Wat ik probeer te zeggen, is dat het best kan dat je hardware het gewoon niet trekt :)

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/09, 18:28:52 »
Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat hardware te zwak is om een film af te spelen... Karel, wat voor PC heb je?

Heb je je videokaart drivers wel geinstalleerd trouwens?

Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/10, 14:02:43 »
Ik heb een pc met een AMD Athlon 800 Mhz processor en 256 RAM geheugen.  Ik draai Edgy.  Harde schijf is voldoende groot.  Grafische kaart: Nvidia Gforce 440 MX als ik me niet vergis en die draait onder de standaard nv drivers.
Geluidskaart Creative Audigy 2 ZS.  Wat moet je verder nog weten?

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/10, 23:06:08 »
Ik zou als ik jou was eens proberen de nvidia drivers te installeren (het pakket 'nvidia-glx'). Miss moet je daarna in /etc/X11/xorg.conf nog wel
Driver              "nv"
veranderen in
Driver              "nvidia"

Offline eendje

  • Lid
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/10, 23:45:15 »
Citaat van: Sander50
Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat hardware te zwak is om een film af te spelen... Karel, wat voor PC heb je?

Heb je je videokaart drivers wel geinstalleerd trouwens?
Sander,

De HD versie kan ik hier wel bekijken, maar dan loopt alleen de audio op de goede snelheid (Processor staat continu op 100%). de video kan het niet bijhouden. Athlon XP 2800+, 1GB RAM. De 1024 versie lukt wel.  815 MB voor 10 minuten film is een behoorlijke datarate hoor. Heb je het zelf al geprobeerd deze af te spelen? 1024 versie is 415 MB ook nog behoorlijk dus.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline jocheem67

  • Lid
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/11, 01:12:20 »
Er zijn al moederborden op de markt die de H264 HD-codec hardwarematig verwerken, via een eigen chip. Dus los vd grafische kaart. Geldt ook voor de implementatie van MS ( V...nog wat ).

Ik wil maar zeggen, HD is absoluut niet vanzelfsprekend, heb je zeer snelle hardware voor nodig. Het blijft compressie maar zodanig geavanceerd dat de huidige computers er zeer veel moeite mee hebben. Ik heb nu een paar dvd's geencodeerd met de x264 codec ( met avidemux ), en het kwaliteitsverschil met xVid is gigantisch. Een film van twee uur is zeer goed in 700 mb te proppen. Deze codec wordt dus ook gebruikt voor HD...
jammer alleen dat er nog maar heel weinig standalone spelers zijn die deze codecs kunnen afspelen.

Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/11, 22:12:43 »
Ik denk inderdaad dat de HD-versie beter zou werken vanop een schijfje en in een standalone speler.  Maar dat is voor mij nog toekomstmuziek.  Met een kleinere versie van de film (op 1024 x ... pixels) werkt het bij mij wel in quicktimeformaat.  Ik vermoed dat ook de kleinere .avi-versie het hier wel zal doen.

De nvidia drivers wil ik later nog wel eens installeren.  Vooral om met Beryl of iets gelijkaardigs aan de slag te gaan, maar dat is nog niet voor meteen.  Eerst leren wandelen voor ik ga lopen. ;-)

Offline jocheem67

  • Lid
Elephants dream: problemen met het afspelen van .avi-bestand
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/12, 10:10:04 »
Het hele high definition verhaal gaat van de implementatie afhangen. Er worden nogal wat linux haken en ogen ingebouwd. Je hebt bv. een hdmi aansluiting nodig van speler naar tv ( die de resoluties ook al moet aan kunnen ).

Linux is een platform dat ws. niet mee gaat doen in de beveiligingen die men ( de filmmaatschappijen ) wil. Dus dat wordt lastig voor mensen die onder linux content naar een tv willen streamen. Ik weet er het fijne niet van maar volg wel de discussies op tweakers. Er is nog veel onduidelijk.

Ik ben benieuwd wat ubuntu gaat doen met de nieuwe optische media straks, blu-ray en hd-dvd. Hoe zal de ondersteuning zijn? Van mij hoeft het trouwens allemaal niet hoor, ik ben zelfs met een xVid'je nog tevree.