Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Metacity kapot?  (gelezen 1265 keer)

Metacity kapot?
« Gepost op: 2006/12/08, 18:51:40 »
Gisteren kon ik niet uitloggen. Daarom heb ik de pc op een gegeven moment gewoon uit gezet.

Toen ik vandaag weer in wilde loggen op Gnome, gingdit niet. Tijdens het opstarten zie ik de balk met daarin de services die gestart worden. Daar blijft hij hangen op Metacity.

Gelukkig kan ik nog inloggen op KDE, maar ik werk liever onder Gnome. Wie weet hoe ik dit herstellen kan. Ik heb via Synaptic al een re-install van Metacity gedaan, maar dit werkt niet. Wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt
Riny

Offline Soul-Sing

• Lid
Metacity kapot?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/08, 19:29:26 »
welke versie heeft u? de 6.10 EDGY?

Offline Sander50

• Lid
    • http://www.somp.nl
Metacity kapot?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/08, 19:42:51 »
Lukt het wel om in de Veilige modus op te starten met Gnome? Hiervoor klik je bij het inlogscherm onder "Sessie" "Gnome Veilige modus" aan.

Metacity kapot?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/08, 20:58:10 »
@leoquant: Ja ik draai idd Edgy Eft. Dat ging tot gister dus perfect.

@Sander50: Toen ik probeerde om via een nieuwe sessie starten, in te loggen in Gnome-veilige modus, kreeg ik in eerste instantie niet volledig het bureaublad. Wel werden de balken al getoont. Dus ik was weer iets verder.

Ik kon niet via het menu dus uitloggen. Wel kon ik via crtl+alt+F7 terug in mijn KDE sessie.

Ik was alleen vergeten om de foutmelding die ik wel in Gnome kreeg, op te schrijven. Dus startte ik weer een nieuwe Gnome-veilige modus sessie. Toen kreeg ik opnieuw de foutmelding, maar nu wel een volledig bureaublad. Snel ff gekeken of ik een programma kon starten (Epiphany). Dat lukte.
Alleen Gnome draait nu wel een ander thema.

De foutmelding die ik kreeg was:

Er ging iets mis bij het starten van de Gnome instellingen-voorziening. Sommige dingen als thema's, geluiden of bureauinstellingen zouden verkeerd kunnen functioneren.

De laatste foutmelding was:
Unable to determine the adress of the message bus (try 'man dbus-launch' and 'man dbus-deamon' for help)

Gnome zal de volgende keer dat u zich aanmeld toch de instellingen-voorziening proberen te starten.

Ik ga zo de computer herstarten (er staan nog wat extra sessies open die ik niet gesloten krijg) en probeer direct in te loggen in Gnome.

Alvast bedankt
Riny

Metacity kapot?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/08, 21:07:21 »
Opnieuw de computer opgestart... En... heel mooi, hij herstelde de complete sessie van gisteren. Ben dus alleen benieuwd of het uitloggen nu wel wil, maar daar ga ik (optimistisch) wel van uit.

En, nu is ook het juiste thema weer geladen, dus alles ziet er weer net zo uit als eerder.

Iedereen bedankt.
Riny

Offline Sander50

• Lid
    • http://www.somp.nl
Metacity kapot?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/08, 21:24:28 »
Mooi zo! :D