[Moderator-edit]
Vooreerst even meedelen dat ik je titel heb aangepast zodat men beter weet over wat het gaat.
[Moderator-edit]
Eerst moet je zeker via rechtsklikken op bureaublad en dan kiezen voor: werkbladachtergrond wijzigen.
Daar kies je het laatste tabblad: visuele effecten. Deze zet je op: Extra
Je moet ook zorgen dat je de extra plugins voor Compiz installeerd. zie hieronder. Zoeken op: Compiz extra
(zoals je ziet rechts in de screenshot)

En dan de volgende zaken aanvinken wat de kubus betreft:

De conflicten die er zullen zijn (er opent zich een venster die dit aangeeft) laat je oplossen door telkens de rechterknop in te drukken van de vensters die daarna evt. ook verschijnen.
Als je nu de 'Super' toets indrukt (de super toets is de "windows-toets" links naast de Alt toets) en dan tegelijkertijd op de E drukt dan krijg je de bureaubladen naast elkaar te zien.
Wil je ze twee per twee zoals in mijn laatste bericht dan klik je eerst rechts op de bureaublad wisselaar rechtsonder de desktop (naast de prullenbak) en kies je voor: Voorkeuren
Hier zet je de kolommen op 2 en de Rijen ook op 2 (of op wat jij zelf wil, probeer maar verschillende uit).
Ook hier weer de 'Super-toets' en de E-toets indrukken om het te bekijken.
Als je de toetsen los laat blijft het zo staan en dan kan je met de pijltjestoetsen van werkblad veranderen.
Als je dan weer op de Super-toets en de E-toets tegelijk drukt springt deze naar het geselecteerde bureaublad.
Als je ze 2 aan 2 instelt en je drukt dan op Ctrl+Alt+Linkerpijltjestoets (of Rechter) dan krijg je dit:

Hiermee kan je dan van bureaublad naar bureaublad navigeren. Dit kan je ook doen met andere instelling dan 2 bij 2.
Voor de muisbeweging naar de rechterbovenhoek (of andere hoek of zijde) moet je de "Expo" optie kiezen en dan 'Bindingen' en daar optie: "Expo kant". Klik daar op de knop aan de rechterkant en kies dan de hoek van je desktop en klik OK. Als je nu met je muis naar die hoek gaat zul je de Expo zien.
Edit: dit is ook wat Johan van Dijk in zijn eerste bericht meegaf.

Als er nog vragen zijn stel ze dan maar, ook al ben ik niet Online, anderen kunnen je ook wel antwoorden. En als ik dan vanavond of morgen online ben kan ik verder nog wat info geven.
Met vriendelijke groet,
heir4c