Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Instellen 'dead keys'  (gelezen 1923 keer)

Offline asphyxia

• Forumteam
[opgelost] Instellen 'dead keys'
« Gepost op: 2010/06/30, 17:20:50 »
Beste mensen,

'minor problem' maar wel irritant. Normaal stel ik m'n toetsenbord altijd in op USA international with dead keys. Mogelijkerwijs heb ik in mijn enthousiasme misgeklikt bij m'n laatste KDE-installatie op m'n laptop, want de dead keys werken niet.
M'n boerenverstand zegt me, dat dit om te zetten zou moeten zijn. Een speurtocht op allerhande instelmogelijkheden, de zoekfunctie zowel hier als op de KDE-sites leveren echter niets op.

Weet iemand waar ik dit om kan zetten?

Edit: Heb het al gevonden, zat onder regio/taalinstellingen (zal voortaan beter zoeken) ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/06/30, 20:18:24 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline JvH

• Lid
Re: Instellen 'dead keys'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/30, 17:38:08 »
Heb je misschien per ongeluk US International with AltGr dead keys gekozen?

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/30, 17:44:29 »
Ik vermoed van niet (even uitgeprobeerd met een paar shortcuts), dus het zal wel gewoon USA international zijn. Maar, waar kan je zo'n instelling wijzigen?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline JvH

• Lid
Re: [opgelost] Instellen 'dead keys'
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/01, 10:31:54 »
Ik ben zelf niet bekend met KDE. Het enige wat ik weet (of liever gezegd: denk te weten) is dat ze wel dezelfde keyboard layouts gebruiken als in Gnome.
Er zal vast wel ergens een knopje Land, Regio, Taal, ... te vinden zijn in het 'configuratiescherm'...

Offline JvH

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/03, 23:31:00 »
Ik vermoed van niet (even uitgeprobeerd met een paar shortcuts), dus het zal wel gewoon USA international zijn. Maar, waar kan je zo'n instelling wijzigen?
Kijk eens hier:
  • K-Menu > Applications > Settings > System settings
  • Regional & Language > Keyboard Layout
Wat voor instellingen zie je daar staan?

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: [opgelost] Instellen 'dead keys'
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/03, 23:41:44 »
@JvH, ik had hem zelf al gevonden, en [opgelost] in de topictitel gezet. Gevalletje iets verder zoeken  ;) Hij stond inderdaad op USA International, en nu op USA Int. with dead keys.
Maar bedankt voor het meedenken.