Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werken met Livecam vx3000  (gelezen 1480 keer)

Offline juliaan

  • Lid
Werken met Livecam vx3000
« Gepost op: 2010/06/29, 19:41:23 »
Zou het mogelijk zijn om te werken met Livecam vx3000 in Ubuntu 10.04?

Re: Werken met Livecam vx3000
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/29, 20:16:50 »
Heb je webcam al in je bezit?
Dan zou je cheese kunnen installeren en kijken of dit programma je camera herkent.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline juliaan

  • Lid
Re: Werken met Livecam vx3000
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/30, 21:13:30 »
Ik heb cheese geinstalleerd en het herkent de Livecam vx 3000.
En ik zie mezelf.
Ook herkent het 'geluid' de webcam.
Ik gebruik nu Empathy, maar ik heb niemand online om het te testen- indien ze ook een webcam zouden hebben.

Zou ik misschien beter een ander chat program gebruiken?
In elk geval bedankt voor de tip.

Re: Werken met Livecam vx3000
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/30, 22:31:35 »
Veel mensen gebruiken, amsn of Skype. De laatste gebruikt mijn zoon heel veel om bij online spelletjes met andere, over de hele wereld de tactiek te bespreken. Met amsn kan je, als je iemands gebruikers naam weet op hotmail etc. zoeken.  In skype zit ook een "telefoonboek" daar kan je op naam of nickname etc. zoeken.
Zelf gebruik ik de programma zelden of niet. Op het forum zitten ongetwijfeld mensen die de programma's regelmatig gebruiken. Ik zou gewoon een oproepje doen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Werken met Livecam vx3000
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/30, 22:53:24 »
@juliaan, er zijn vele messenger programma's voor Ubuntu. Meestal gebruik ik emesene. Zelf gebruik ik geen webcam, want m'n vriendenkring weet wel hoe ik eruit zie, maar dat is voor iedereen verschillend. Emesene heeft een experimentele webcamondersteuning zoals ik weet, dat is een kwestie van uitproberen. Installeren is zó gebeurd met Ubuntu software centrum of Synaptic. Succes.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]