Hallo,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn grafische kaart (?) In
ubuntu 9.10 valde het van tijd tot tijd (zonder echte reden) voor dat mijn scherm gewoon 'bleef hangen'. Ik kon mijn muis nog wel bewegen, maar dat was dan ook alles. Ik moest dus af en toe een hard reboot doen.
In
ubuntu 10.04 zijn de problemen alleen maar erger geworden: het scherm valt van tijd tot tijd gewoon weg en een aantal paarse balkjes beginnen te flikkeren op een zwarte achtergrond. Ook het nieuwe splash-screen plymouth werkt langs geen kanten. De resolutie zit totaal verkeerd en het duurt lang voor het verschijnt, waardoor het in totaal maar ongeveer 1 seconde zichtbaar is. Plymouth heb ik dus maar uitgeschakeld.
Opmerkelijk is dat deze problemen meer voorkomen wanneer ik chrome/chromium gebruik dan wanneer ik firefox gebruik. Het probleem valt altijd voor (in 10.04) wanneer ik de screensaver AntSpotlight gebruik.
Mijn computer is een dell dimension 4500S. Ik heb eigenlijk geen echte grafische kaart, maar een 'videouitgang' op mijn moederbord. Dit is de output van lspci | grep VGA
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]/GE Chipset Integrated Graphics Device (rev 01)
In bijlage zit ook nog een screenshot van wat Hardinfo weet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Dank