Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dropbox is verdwenen uit bovenste regel  (gelezen 7391 keer)

Offline Boheemen

• Lid
Dropbox is verdwenen uit bovenste regel
« Gepost op: 2010/06/26, 13:59:59 »
Ik ben het icoontje kwijt van Dropbox op de bovenste command regel van mijn desktop (Ubuntu 10.xx) Knap lastig want nu kan ik geen opties meer instellen. Dropbox werkt verder goed en ook de bestanden kan ik benaderen via "locaties".
Opnieuw installeren van Dropbox helpt niet.

Hoe krijg ik dit weer terug?

Hans

Re: Dropbox is verdwenen uit bovenste regel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/26, 14:06:16 »
rechtsklikken op de bovenste balk ? toevoegen aan paneel en daar dropbox ... zoeken
anders eens bij het programma zoeken meldings... weergeven

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/26, 14:16:56 »
open toepassingen»»internet»»rechter muisklik op dropbox en deze starter toevoegen aan paneel......met rechter muisklik op applet dropbox en onder preferences aanvinken wat gewenst is
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Boheemen

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/26, 14:20:14 »
Helaas! Had ik al geprobeerd maar daarin staat dit programma niet. Als ik zoek naar dropbox vind ik de map met daarin de bestanden. Maar het programma ontbreekt...

Hans

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/26, 14:38:53 »
Dropbox kan je open via toepassingen/internet/dropbox

ik krijg dan althans bij mij dropbox geopend en kan instellingen wijzigen.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Boheemen

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/26, 21:41:37 »
Vincentlaborant,

Ik heb verschillende computers waar dit zo werkt. Na het aanklikken van " Locaties/internet/dropbox"  start deze applicatie en verschijnt er een icoontje op de bovenste regel naast de datum+tijd. Klik je dit aan met een r.muisklik dan kun je de instellingen wijzigen.
Helaas gaat dat niet op voor de computer waar ik het probleem heb. Als ik het daar probeer zoals hierboven beschreven gebeurt er helemaal NIETS!!!  Het bewuste icoontje verschijnt dus niet.....

Hans
« Laatst bewerkt op: 2010/06/26, 21:43:49 door Boheemen »

Offline BlueWolf

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/26, 22:20:52 »
Wat gebeurd er als je "dropbox start" uitvoert in de terminal, krijg je daar een error of iets dergelijks te zien?

Offline Boheemen

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/27, 15:28:16 »
Ik krijg een foutmelding: 
  hans@hans-desktop:~$ start dropbox
  start: Unknown job: dropbox
  hans@hans-desktop:~$

Dat was mij al duidelijk. Het vreemde echter is dat ik wél meldingen krijg van de dropbox als er wijzigingen zijn. De synchronisatie tussen de computers werkt goed! Dus is er ergens in de computer toch een executable bestand van dropbox aan het werk... Maar waar is dat gebleven??

Hans

Offline BlueWolf

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/27, 18:01:08 »
Ik krijg een foutmelding: 
  hans@hans-desktop:~$ start dropbox
  start: Unknown job: dropbox
  hans@hans-desktop:~$

Dat was mij al duidelijk. Het vreemde echter is dat ik wél meldingen krijg van de dropbox als er wijzigingen zijn. De synchronisatie tussen de computers werkt goed! Dus is er ergens in de computer toch een executable bestand van dropbox aan het werk... Maar waar is dat gebleven??

Hans

"dropbox start" is de code ;-)
Maar aangezien je al popups krijgt is dropbox wel gestart blijkbaar. Zie je wel andere iconen boven aan je scherm staan (dingen als audacious, pidgin, etc?). Zo ja, dan zou ik het ook niet zo snel weten. Misschien kan je dropbox opnieuw installeren

Offline Boheemen

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/27, 18:29:50 »
Ik kan de dropbox starten en stoppen in de terminal. Maar het icoontje blijft weg. Alle andere iconen zijn normaal aanwezig. Ik heb - eerder al - de dropbox verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dat gaf geen verbetering.
Hans