Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ocr  (gelezen 1193 keer)

ocr
« Gepost op: 2010/06/25, 14:39:20 »
ik heb eens zitten rondzoeken om mijn 50 pagina's in tiff bestanden om te zetten naar .doc/.odt/ods/een ander tekst soort. maar ik kan alleen comando line soorten vinden. weten jullie een goede met grafische schill?

weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline ivo

• Lid
Re: ocr
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/25, 15:18:06 »
Heb je al eens naar ImageMagick gekeken en naar de Java GUI ervoor, JMagick?

http://www.google.nl/search?q=linux+jmagick&hl=nl&ei=5askTM3cDI7-OaX-oPkC&start=0&sa=N

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/25, 15:26:26 »
ik heb het geinstaleert maar kan nergen die gui vinden

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/25, 15:45:37 »
Is het belangrijk dat de layout van de pagina intact blijft?

Dit is misschien wel een mogelijkheid. Het is wel betaald, maar ik weet dat de windows versie een zeer goede ORC software heeft.
http://www.abbyy.com/ocr_sdk_linux

Maar ik geloof dat dit een SDK (Software Development Kit) is, wat dus geen functionerend programma betreft. Misschien als je goed bent met de commandline dat je er wil iets mee kunt.

Andere linux software die de layout intact houdt weet ik zo niet. Ik heb er een tijdje geleden ook veel naar gezocht, maar toen niets tegen gekomen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/25, 16:06:17 »
het gaat er alleen om dat de teks goed is dat ik niet 50 pagina's over hoef te typen

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/25, 17:04:41 »
Dan denk ik dat je het best vooruit kunt met Tesseract

Onderaan de pagina staan ook GUI's vernoemd. Ik weet alleen niet of je met een GUI beter af bent als je 50 documenten om moet zetten. Meestal kan dat met de commandline in één regel.

EDIT: misschien is de CLI van ABBYY toch wel iets. Met de trail versie kun je 100 pagina's vooruit.
http://www.ocr4linux.com/en:trial
« Laatst bewerkt op: 2010/06/25, 17:07:10 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/25, 19:32:35 »
Dan denk ik dat je het best vooruit kunt met Tesseract

Onderaan de pagina staan ook GUI's vernoemd. Ik weet alleen niet of je met een GUI beter af bent als je 50 documenten om moet zetten. Meestal kan dat met de commandline in één regel.

wil jij voor mij dan eens zoon regel maken?

« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/25, 23:36:00 »
OCR is voor mij ook belangrijk. Dit was voor mij een goede oplossing.Helaas hebben ze Kooka uit de repos genomen na 8.04. Hopelijk vind ik ergens een alternatief eens ik 10.04 gebruik.