Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwerken van bestanden door Lottanzb  (gelezen 918 keer)

Offline nomko

• Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Verwerken van bestanden door Lottanzb
« Gepost op: 2010/06/25, 13:51:29 »
Hallo,

Ik werk nu sinds de uitgave van 10.04 met Lottanzb.
Met deze programma bemerk ik het volgende:
Zodra Lottanzb klaar is met het downloaden van bestanden vanuit usenet en deze gaat verwerken (controle op de par bestanden en uitpakken), dan bevriest mijn systeem als het ware. Alles wordt trager, tekst intikken gaat met horten en stoten, de schijf ratelt (vanwege het verwerken van bestanden) terwijl de CPU belasting niet boven de 35% komt en het geheugengebruik gelijk blijft. Weet iemand hoe dit kan?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
Linux user number 515471
----------------------

Re: Verwerken van bestanden door Lottanzb
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/25, 20:47:26 »
Hallo,

Zodra Lottanzb klaar is met het downloaden van bestanden vanuit usenet en deze gaat verwerken (controle op de par bestanden en uitpakken), dan bevriest mijn systeem als het ware. Alles wordt trager, tekst intikken gaat met horten en stoten, de schijf ratelt (vanwege het verwerken van bestanden) terwijl de CPU belasting niet boven de 35% komt en het geheugengebruik gelijk blijft. Weet iemand hoe dit kan?

Hoi nomko

Ja ik weet hoe dat komt.
controleren en repareren kost cpu kracht vervolgens het uitpakken ook.bovendien heb je in je laptop een langzame schijf die ook aan zijn limit zit. na deze bewerkingen zal hij weer normaal lopen.

EDIT ik weet niet hoe ik erbij kom dat je een laptop hebt?? ik gooi de posten door elkaar  =D =D ??? ???
« Laatst bewerkt op: 2010/06/25, 20:49:59 door extremebiker »
Ubuntu Steunpunt Kerkrade
bezoek ubuntu steunpunt kerkrade

Offline nomko

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/25, 21:41:26 »
Hallo,

Hoi nomko

Ja ik weet hoe dat komt.
controleren en repareren kost cpu kracht vervolgens het uitpakken ook.bovendien heb je in je laptop een langzame schijf die ook aan zijn limit zit. na deze bewerkingen zal hij weer normaal lopen.

EDIT ik weet niet hoe ik erbij kom dat je een laptop hebt?? ik gooi de posten door elkaar  =D =D ??? ???

Ja, heb geen flaptop :D
En zoveel CPU kracht vind ik het ook niet, gemiddeld zit het tussen de 23% en 33% in.
En een langzame schijf?  Is SATA dan echt zo traag?
Linux user number 515471
----------------------

Offline nomko

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/26, 22:33:09 »
Hallo,

Hoi nomko

Ja ik weet hoe dat komt.

Ja, heb geen flaptop :D
En zoveel CPU kracht vind ik het ook niet, gemiddeld zit het tussen de 23% en 33% in.
En een langzame schijf?  Is SATA dan echt zo traag?

Niemand een duidelijke uitleg?
Linux user number 515471
----------------------

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/27, 07:20:26 »
Met htop kijken wat er loopt?

Sabnzbd eens proberen.

Altijd je hardware lijst meegeven, zodat wij iets weten?
Snelheids test van je hd.
Smart uitlezen van je hd?
Is dit altijd zo geweest?
Is je hd bijna vol.
Wat loopt er op de achtergrond.
Heb je compiz eens uitgezet, system-preferences-appearance , dan naar visual effecten uitzetten.
Heb je de goede video driver geinstalleerd in je systeem.

Cpu 35 % zegt niks, indien je hd op volle snelheid loopt dan vertraagt dit natuurlijk indien er nog iets anders gelezen moet gaan worden.
Zoek eens op je chipset op je moederbord of je moederbord zelf op problemen.