Je zal ergens de share moeten mounten, en welke shares er zijn, zou je in de handleiding van je server moeten vinden, vb. //192.168.2.6/downloads of //192.168.2.6/krommenek. Hierbij zijn "downloads" en "krommenek" fictieve shares. Welke je hebt, hangt van de server (en zijn configuratie) af -> je handleiding.
Hoi,
Mooi man, ben een stukje verder.

Kan dus geen IP adres Mounten, alleen een dir. op een IP adres!! (je moet het maar weten!!)
Ik heb nu een Dir "NAS-MB12" gemaakt op de NAS die aan 192.168.2.6 hangt. Daar kan ik in via de Gnome 'verkenner'.
Browse dan naar \mnt\Nas-MB12 ( die ik daar gemaakt heb) en daar staat alles.
Maar nu wil ik deze natuurlijk deze map auto mounten tijden de opstart van de PC, hoe gaan we dit doen?
Is het ook mogelijk om deze te mounten op bv: /home/leseric/ of moet dit persee in de /mnt/ dir?
Nog een vraag, als ik op locaties klik en dan in de pull-down op ńetwerk, krijg ik mijn desktop genaamd ĺeseric-desktop'te zien en de NAS_MB12.
Als ik op NAS-MB12 klik krijg ik alleen de PUBLIC directory te zien en niet de andere. Het lijkt er dus op, als ik op dit icoon klik dat Ubuntu contact maakt op het 'guest' account ipv op deht 'eric'account. Kan ik hier nog iets veranderen?
file:///home/leseric/Bureaublad/Schermafdruk.png
Laat maar weten, waarschijnlijk e.e.a. in de FSTAB, maar wat?
Groet,