Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KNotes opent lege note bij opstarten en Compiz start niet automatisch op.  (gelezen 397 keer)

Offline den boete

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hallo PC-liefhebbers,

Na een upgrade van mijn PC heb ik 2 problemen :

1) KNotes opent bij het opstarten telkens een lege nota op mijn bureaublad.
   - Ik heb KNotes in systeeminstellingen, uitgebreide instellingen, autostart toegevoegd als programma dat automatisch mee moet starten bij opstarten van de PC.
   - Als ik dat opstartcommando daar weghaal, is het probleem opgelost, maar omdat KNotes dan niet mee opstart, zie ik ook mijn eventuele reeds bestaande nota's niet op het bureaublad.

2) Ik draai Kubuntu 10.04, en daarin de Compiz Window Manager, ik moet deze echter bij elke opstart manueel starten door rechts op het 'Compiz Fusion Icon' te klikken en dan 'Reload Window Manager' te kiezen. Kan dit automatisch gebeuren ?

Ter info : ik heb volgende zaken geïnstalleerd en al wat er automatisch bij meegeïnstalleerd wordt : 'fusion-icon', 'emerald', 'compiz config-settings-manager', 'compiz-plugins', 'compiz-fusion-plugins-main','compiz-fusion-plugins-extra'.
Als window decorator staat emerald aangevinkt, en als window manager koos ik uiteraard compiz.

Alvast bedankt voor de raad,
Den Boete
Don't limit your challenges, challenge your limits.