Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: radio online zonder browser op te starten!!  (gelezen 6151 keer)

pneddermeijer54

• Gast
radio online zonder browser op te starten!!
« Gepost op: 2010/06/18, 07:43:04 »
voor diegene die het nog niet weten en nog steeds zoekende zijn, gewoon je pakket beheer opstarten, en dan EXAILE intypen en istalleren.

Is een radio prog die zelf heel veel zenders in allerlei stijl opzoekt, aan klikken en luisteren maar.

Ik weet het net een kwartier geleden, en wou het jullie niet onthouden!

Veel luister plezier.

Grtz pneddermeijer54  ;)
« Laatst bewerkt op: 2010/06/18, 09:26:11 door Wanda »

Re: radio online zonder browser op te starten!!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/18, 08:24:26 »
Zowel in het software center als in de Synaptic kom ik niets tegen over dit programma.
Een third party software bron toegevoegd, waardoor hij in de Synaptic opduikt?
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/18, 09:18:52 »
Hallo

er zal een a-tje weggevallen zijn in de topic, waarschijnlijk wordt;
exaile bedoeld.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline satshow

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/18, 09:52:45 »
Ik heb het zojuist geinstalleerd hier. Dit is een grote lijst aan zenders.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/18, 10:44:14 »
Deze lijst is in meerdere spelers voorhanden ( shoutcast ).
Ik gebruik al jaren Amarok hiervoor met veel plezier  :D

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/18, 11:05:05 »
Ik zet mijn favoriete Live-radio programma's hun url in de VLC en speel dan Live, ook zonder een browser op te starten.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/18, 11:08:59 »
Ik zet mijn favoriete Live-radio programma's hun url in de VLC en speel dan Live, ook zonder een browser op te starten.  :D

+1

Zo heb ik ook een aantal snelkoppelingen op mijn buroblad staan  =D

Offline mp

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/18, 11:14:38 »
In rhythmbox kun je ook radiozenders toevoegen.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/18, 11:18:12 »
Ja doe ik ook zo via Rhythmbox. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/18, 11:29:43 »
@pneddermeijer54, tip: probeer ook eens streamtuner. Onder 'Xiph' staan daar al >1000 radiostreamers in alle categorieën voorgeprogrammeerd, en je kan naar hartelust toevoegen en lijsten maken wat je wilt. Werkt net zo, aanklikken en spelen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/18, 12:34:59 »
Leuke tip
Luister nu weer veel meer naar mijn lievelingsmuziek.
THNXX
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline satshow

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/18, 13:09:59 »
Ik heb het zojuist geinstalleerd hier. Dit is een grote lijst aan zenders.
Even geinstalleerd ,maar ik krijg helemaal niets te zien en ik hoor ook niets!

Aan de linkerkant voor het tabje radio kiezen, dan zie je radiostreams staan vervolgens shoutcast radio
Hieronder zie je een lange lijst met allemaal genres staan. Als je nu bv op 90s klikt opent zich een lijst met allemaal zenders na een aantal secondes.
Vervolgens kies je een zender, je ziet in het grote vak dan middenin info verschijnen. Als je nu vanonderen op het icoontje play drukt hoor je muziek.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/18, 16:35:17 »
Ik heb hier draaien onder kubuntu 10.04, neem aan dat het niet zoveel uit mag maken.

Offline silas-111

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/18, 21:25:06 »
Het zal wel aan mij liggen. Ik was al langer op zoek naar een online radio die het doet. Ik heb nou door al de positiven berichen streamturner geinstalleerd. Zoals er werd gezegt heel veel radiostations maar als ik op afspelen klik sluit het programma vanzelf af. Ik kan er dus nog niet van genieten.
gr. silas

« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/18, 21:39:13 »
Ik gebruik dit progje http://www.getdeb.net/software/Radio%20Tray

Werkt perfect!

Ik zie nu ook dat release 0.6 uit is http://radiotray.sourceforge.net/
« Laatst bewerkt op: 2010/06/18, 22:02:11 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #16 Gepost op: 2010/06/18, 21:42:11 »
@Silas-111,

Het hangt er vanaf welk afspeelprogramma je hebt geinstalleerd.
Ga in streamtuner naar Edit>>Preferences>>Listen to a stream, en voer daar in welke speler moet afspelen. Laat een spatie en %q staan.
Audacious en VLC spelen beide prima af. Afsluiten met Quit.

Ga naar 'Xiph', Dubbelklikken op de stream die je wilt, en alles zou moeten werken...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline silas-111

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2010/06/18, 23:56:15 »
Nee nee. Dat is nou juist het probleem dan sluit het programma af. Ook met het ophalen van het paket doet die het bij mij niet.
gr. silas

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #18 Gepost op: 2010/06/19, 00:57:09 »
Ok  silas, d'r is blijkbaar wat bij jou wat aan de hand is wat we niet rechtstreeksa begrijpen,
ik krijg zo even niet los wat er loos is.
post eens wat je nu precies gedaan hebt, in alle geledingen, want ook bij jou zou het het moeten werkem...  ;)

Offline silas-111

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2010/06/21, 21:17:20 »
Hier ben ik dan weer nog steeds zonder werkend streamtuner. Ik heb toen eigenlijk alles geprobeerd wat er zo geadviseerd werd ook het apturl paket gedownload. Bij mij werk het programma radio tray wel maar streamtuner sluit elke keer af als ik op play druk. En radio tray de standaard zenders die erop zitten zijn niet bepaald mijn smaak. Ik heb niet echt een idee hoe een url toe te voegen van zenders die ik wel leuk vind.
gr. silas

« Reactie #20 Gepost op: 2010/06/21, 22:29:42 »
Hier ben ik dan weer nog steeds zonder werkend streamtuner. Ik heb toen eigenlijk alles geprobeerd wat er zo geadviseerd werd ook het apturl paket gedownload. Bij mij werk het programma radio tray wel maar streamtuner sluit elke keer af als ik op play druk. En radio tray de standaard zenders die erop zitten zijn niet bepaald mijn smaak. Ik heb niet echt een idee hoe een url toe te voegen van zenders die ik wel leuk vind.
gr. silas

Misschien staat hier wat tussen wat je kan toevoegen:

http://www.hendrikjansen.nl/henk/streaming.html

http://www.radio.nl/portal/home/i.live_radio_luisteren/

Zenders toevoegen aan Radio Tray:

Met rechtermuisknop klikken op icoontje en dan kiezen voor "Configure Radios"
Vervolgens klikken op toevoegen en dan een linkje uit bovenstaande URL's plakken in vakje URL + een naam geven.
Tenslotte op sluiten drukken.

OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline silas-111

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2010/06/21, 23:09:48 »
Bedankt het werkt wel in ieder geval met het programma radio tray. Ook de url's krijg ik nou gekopieerd en kan radio luisteren. Ook de eerst tip werkt bij mij prima de exaile music player doet het prima. Alleen het programma streamturner blijft afsluiten bij dubbelklikken. Maar ik kan hem nou makkelijk missen gezien de andere twee het prima doen. Ik ben er echt blij mee.
gr. silas

Offline ToN

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2010/06/22, 16:39:11 »
Zelf gebruik ik Banshee (banshee.fm) en daarbij de geintegreerde "Radiostation Fetcher" om bij Xiph en Shoutcast m'n favoriete stations te zoeken en te beluisteren (standaard in Synaptic te vinden)
Banshee wordt ondersteund door de aMSN Music plugin zodat je iedereen kan laten zien naar welke geweldige muziek je luistert!
Banshee laat ook Last.fm aanbevolen artiesten zien en een wikipedia knopje zodat je direct informatie over deze artiesten kunt vinden.

Je kunt Banshee ook gebruiken als wekker (handig!) met de "Alarm Clock" plugin waarbij een selectie van je eigen muziek afgespeelt kan worden! (wordt je tenminste wakker met goede muziek!)

En dan deze geweldige plugin:
Telepathy – Browse your IM friends' music library, download or stream their tracks and share what you're listening to.

Hier de andere Banshee plugins

Zeker de moeite waard dus...

=D

Ps. Ik gebruik ook zo nu en dan Amarok en Songbird maar bepaalde streams willen het niet doen terwijl deze met Banshee WEL werken, geen idee waarom...

« Reactie #23 Gepost op: 2010/06/23, 15:32:47 »
@ToN
Hoe krijg jij Shoutcast in Bashee werkende ?
Ik krijg wel Shoutcast te zien en alle zenders, maar als ik er eentje aanklik dan gebeurd er niets.
Wat doe ik fout / mis ik ?
You gotta be hungry !

Offline ToN

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2010/06/23, 16:17:36 »

Eerst (en dat had ikzelf niet gelijk door dus andere misschien ook niet): als je "Radiostation Fetcher" installeert moet je deze eerst eerst in je Banshee Voorkeuren > Uitbreidingen aanvinken

Daarna zie je als je bovenaan op "extra" klikt deze plugin staan en kun je de server aanklikken waarop je wilt zoeken, Xiph of Shoutcast

In het schermpje wat je dan krijgt kun je zoeken op genre of een text en vervolgens klik je daarachter op ""Get stations"

Heeft ie dat gedaan, dan schermpje sluiten en links in Banshee naar "Radio"

Daar zie je de lijst met stations staan...

Ik krijg wel Shoutcast te zien en alle zenders, maar als ik er eentje aanklik dan gebeurd er niets.