Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor  (gelezen 3063 keer)

Offline TDV4

  • Lid
Ik heb een MAC PRO met een IBM powerpc-processor en wil er Ubuntu 10.04 op installeren. Ik heb ubuntu gedownload van http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/lucid/release/. Maar het lukt nu niet om het te installeren. Ik gebruik momenteel mac osx 10.5.8.


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/18, 07:17:21 »
Kan je wat meer gegevens geven? Het lukt niet met installeren is een beetje erg vaag ;)

Offline MKe

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/18, 11:46:02 »
Volgens mij is er geen PowerPC versie van Ubuntu en dus zal het niet werken. Het werkt alleen als je een Intel-compatible processor hebt.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/18, 11:52:27 »
@MKe: Volgens mij ga je wat te kort door de bocht, als de de link van de TS volgt zie het volgende:

Mac (PowerPC) and IBM-PPC (POWER5) desktop CD
For Apple Macintosh G3, G4, and G5 computers, including iBooks and PowerBooks as well as IBM OpenPower machines.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline MKe

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/18, 13:03:08 »
Ah, bedankt voor de correctie. I had begrepen dat PPC niet meer werd ondersteund.

Offline Olrik4U

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/19, 16:53:51 »
Ik heb een MAC PRO met een IBM powerpc-processor en wil er Ubuntu 10.04 op installeren. Ik heb ubuntu gedownload van http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/lucid/release/. Maar het lukt nu niet om het te installeren. Ik gebruik momenteel mac osx 10.5.8.

Hallo TDV4,

Misschien moet je eens mijn berichten lezen, ik ben ook bezig geweest met PPC processors. Uiteindelijk moet je gewoon toegeven aan het feit dat MacOS X het beste past bij PPC. Ga je uit van PC's is het natuurlijk een ander verhaal.
Kortom...bespaar je de moeite !!! Ik ben uiteindelijk verder gegaan met een oudere PC van mijn zoon en ja...daar heb je alles in enkele uren voorelkaar. Linux met PPC loopt dood...

Steek de tijd in andere zaken!
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/19, 18:17:32 »
Ik heb een MAC PRO met een IBM powerpc-processor en wil er Ubuntu 10.04 op installeren. Ik heb ubuntu gedownload van http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/lucid/release/. Maar het lukt nu niet om het te installeren. Ik gebruik momenteel mac osx 10.5.8.

Hallo TDV4,

Misschien moet je eens mijn berichten lezen, ik ben ook bezig geweest met PPC processors. Uiteindelijk moet je gewoon toegeven aan het feit dat MacOS X het beste past bij PPC. Ga je uit van PC's is het natuurlijk een ander verhaal.
Kortom...bespaar je de moeite !!! Ik ben uiteindelijk verder gegaan met een oudere PC van mijn zoon en ja...daar heb je alles in enkele uren voorelkaar. Linux met PPC loopt dood...

Steek de tijd in andere zaken!

dit is een hulpforum
hier wordt gevraagd om een probleem op te lossen. niet om diegene van zijn hele idee af te helpen...
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline timosha

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/19, 18:34:34 »

Dit is een hulpforum
hier wordt gevraagd om een probleem op te lossen. niet om diegene van zijn hele idee af te helpen...

+10
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/19, 18:40:27 »
Ik heb een MAC PRO met een IBM powerpc-processor en wil er Ubuntu 10.04 op installeren. Ik heb ubuntu gedownload van http://cdimage.ubuntu.com/ports/releases/lucid/release/. Maar het lukt nu niet om het te installeren. Ik gebruik momenteel mac osx 10.5.8.

Hallo TDV4,

Misschien moet je eens mijn berichten lezen, ik ben ook bezig geweest met PPC processors. Uiteindelijk moet je gewoon toegeven aan het feit dat MacOS X het beste past bij PPC. Ga je uit van PC's is het natuurlijk een ander verhaal.
Kortom...bespaar je de moeite !!! Ik ben uiteindelijk verder gegaan met een oudere PC van mijn zoon en ja...daar heb je alles in enkele uren voorelkaar. Linux met PPC loopt dood...

Steek de tijd in andere zaken!

dit is een hulpforum
hier wordt gevraagd om een probleem op te lossen. niet om diegene van zijn hele idee af te helpen...
Als het idee praktisch onmogelijk is, wat dan?

Offline timosha

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/19, 19:08:14 »
Als het idee praktisch onmogelijk is, wat dan?

Een hele dikke bug op Launchpad openen. Als Canonical een PPC versie ter beschikking stelt zou die ook min of meer moeten werken.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline TDV4

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/29, 19:47:00 »
Het installeren van ubuntu 10.04 is gelukt met een handleiding voor YDL-linux.
Hallo TDV4,

Misschien moet je eens mijn berichten lezen, ik ben ook bezig geweest met PPC processors. Uiteindelijk moet je gewoon toegeven aan het feit dat MacOS X het beste past bij PPC. Ga je uit van PC's is het natuurlijk een ander verhaal.
Kortom...bespaar je de moeite !!! Ik ben uiteindelijk verder gegaan met een oudere PC van mijn zoon en ja...daar heb je alles in enkele uren voorelkaar. Linux met PPC loopt dood...

Steek de tijd in andere zaken!

Het is niet helemaal zinloos want het werkt goed. Maar sommige dingen kunnen niet worden afgespeeld omdat zij geen ppc-processors ondersteunen zoals flash filmpjes. Zie ook :  http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/adobe-flash-56105/msg618906/#msg618906 ik zoek daarvoor nog steeds een oplossing.


Offline Olrik4U

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/04, 11:16:02 »
Ja...zover komen we allemaal! Natuurlijk werkt het, alleen met minder functionaliteit dan onder MacOS X, en als dat dus niet gehaald wordt, wat heeft het dan voor zin?
HeadStart Intel P4 630 (2005)
Pentium 4 / 3GHz / 1GB PC3200 DDR SDRAM / 200GB SATA 150 7200 RPM HD / DVD+/-R/RW / FoxxConn Motherboard 915
NVidia 8500GT 256MB
Linksys Wireless-G 2.4GHz PCI Adapter WMP54G
First Life Windows XP
Second Life Kubuntu 10.04 LTS Lucid Lynx

Offline TDV4

  • Lid
Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/05, 13:21:01 »
Ja...zover komen we allemaal! Natuurlijk werkt het, alleen met minder functionaliteit dan onder MacOS X, en als dat dus niet gehaald wordt, wat heeft het dan voor zin?

Er is niet minder functionaliteit, het is alleen moeilijk om volledige functionaliteit te bereiken. Veel programma´s die gemaakt zijn voor X86 werken wel met een emulator zoals qemu. Alleen sommige van deze mogelijkheden begrijp ik nog niet helemaal. Je moet er gewoon wat tijd insteken.

Re: Installatie van Ubuntu 10.04 op MAC PRO met powerpc-processor
« Reactie #13 Gepost op: 2010/07/05, 14:46:46 »
Als het idee praktisch onmogelijk is, wat dan?

Een hele dikke bug op Launchpad openen. Als Canonical een PPC versie ter beschikking stelt zou die ook min of meer moeten werken.
PPC wordt niet officiëel meer ondersteund door Canonical, maar goed.

"Het lukt niet" is een vrij vage beschrijving. Waar zit je vast?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net