Is het wel een normale Ubuntu 10.04 Desktop versie. Of is dit een netbook versie, want in de netbook versie is er geen onderste paneel.
Inmiddels ben ik er achter, het is inderdaad een netbook versie, ik gebruik(te) die voor mijn MSI Wind.
Ik heb nu de desktop versie geïnstalleerd en die werkt voortreffelijk.
De netbook versie is wellicht bedoeld voor mensen die geen losse DVD-drive hebben maar toch zie ik het nut daarvan niet zo. Het aanmaken van een USB-stick waar je mee kunt opstarten moet toch met een andere computer gedaan worden. Hoe dan ook: Het probleem is uit de wereld.
De stabiliteit is goed maar, ik gebruik het nu 'n week of twee, een Windows-gebruiker die niets van computers weet zal hier toch ook niet probleemloos mee kunnen werken, vrees ik.
Daar staat tegenover dat de lay-out zoveel fraaier is en de bedienings-logica (Apple-achtig) zo goed is dat mijn broer (geen computermens) er erg blij mee is, zeker omdat zijn HP-printer zonder morren bleek te werken. Voor mij is het bijna zo goed dat ik bereid zou kunnen zijn Apple na 26jaar trouwe klandizie, te laten vallen!