Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Prullemand icoon onvindbaar  (gelezen 3956 keer)

Offline Herman200

• Lid
Prullemand icoon onvindbaar
« Gepost op: 2010/06/13, 14:22:22 »
L.S.,

Uitgave 10.04 op een MSI Wind U123 met 2G
Ik kan geen prullemand icoon ontdekken hoewel ik via ALT-F2 een terminal scherm geopend heb en de icon visibility heb aangevinkt.
Het is mij onduidelijk hoe ik een eventuele prullemand kan legen.

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Herman

Re: Prullemand icoon onvindbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/13, 14:24:53 »
Rechtsonder in beeld?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/13, 14:26:07 »
hoewel ik via ALT-F2 een terminal scherm geopend heb en de icon visibility heb aangevinkt.

Hoe hebt ge dat gedaan?

Druk eens alt+f2 en typ gconf-editor. Ga daar naar /apps/nautilus/desktop en vink daar "thrash_icon_visible" aan.

Edit: via Locaties=>Persoonlijke map, ziet ge links in beeld ook de prullenbak.

Offline Herman200

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/13, 21:32:29 »
Rechtsonder in beeld?
Nee dus!
Volkomen onzichtbaar.

Offline Herman200

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/13, 21:34:07 »
hoewel ik via ALT-F2 een terminal scherm geopend heb en de icon visibility heb aangevinkt.

Hoe hebt ge dat gedaan?

Druk eens alt+f2 en typ gconf-editor. Ga daar naar /apps/nautilus/desktop en vink daar "thrash_icon_visible" aan.

Edit: via Locaties=>Persoonlijke map, ziet ge links in beeld ook de prullenbak.
Hetgeen u beschrijft is exact datgene wat ik gedaan heb, ik vond de aanwijzing in een van de opmerkingen van het forum, edocht geen resultaat!

« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/13, 21:54:11 »
Maar in het linker paneel van Nautilus (de bestandsbeheerder) staat toch een prullenbak?

Of toevoegen aan het paneel: rechtsklikken op het paneel=>Toevoegen aan paneel... en uit die lijst "Prullenbak" kiezen.

Offline Herman200

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/13, 22:58:00 »
Maar in het linker paneel van Nautilus (de bestandsbeheerder) staat toch een prullenbak?
Neen, helaas niet! Nergens een prullenbak te bekennen.
Links in het scherm een kolom die ongeveer 1/4e van het scherm beslaat met shortcuts naar de verschillende mappen.
De rest van het scherm (3/4e aan de rechterkant) toont de inhoud van de geselecteerde map dmv icons
Aan de bovenkant een smalle menubalk over de gehele breedte.
Een en ander vertoont een sterke gelijkenis met de indeling van het Apple-OS.

Of toevoegen aan het paneel: rechtsklikken op het paneel=>Toevoegen aan paneel... en uit die lijst "Prullenbak" kiezen.
Welk gedeelte is het paneel?

« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/13, 23:32:02 »
De twee balken (eentje bovenaan het scherm, de andere beneden).

Edit: Ook iets om te proberen: ga naar Locaties=>Persoonlijke map, en typ ctrl+L. In de adresbalk die verschijnt typt ge trash:///  .
« Laatst bewerkt op: 2010/06/13, 23:35:00 door Nunslaughter »

Offline Herman200

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/13, 23:54:40 »
De twee balken (eentje bovenaan het scherm, de andere beneden).

Ik heb maar één balk/paneel en die zit aan de bovenkant

Edit: Ook iets om te proberen: ga naar Locaties=>Persoonlijke map, en typ ctrl+L. In de adresbalk die verschijnt typt ge trash:///  .

Ja, nu zie ik inderdaad de inhoud van de prullenmand!
Helaas nog geen icon maar misschien moet ik eerst een commando geven waarmee de onderste balk ook zichtbaar wordt?
Het gaat in elk geval de goeie kant op! Nogmaals dank.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/14, 06:51:20 »
Prullenbak op bureaublad:
Toepassingen->Systeemgereedschap->Configuratie-editor->Apps->Nautilus->Desktop. (Apps openen, daarbinnen nautilus openen etc)
Trash icon visible aanvinken.

Als je een extra paneel wilt: rechtsklikken op een paneel-> toevoegen->nieuw paneel.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/14, 06:53:06 door Lexaldo »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/14, 09:05:14 »
Is het wel een normale Ubuntu 10.04 Desktop versie. Of is dit een netbook versie, want in de netbook versie is er geen onderste paneel.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Herman200

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/29, 08:56:14 »
Is het wel een normale Ubuntu 10.04 Desktop versie. Of is dit een netbook versie, want in de netbook versie is er geen onderste paneel.

Inmiddels ben ik er achter, het is inderdaad een netbook versie, ik gebruik(te) die voor mijn MSI Wind.
Ik heb nu de desktop versie geïnstalleerd en die werkt voortreffelijk.
De netbook versie is wellicht bedoeld voor mensen die geen losse DVD-drive hebben maar toch zie ik het nut daarvan niet zo. Het aanmaken van een USB-stick waar je mee kunt opstarten moet toch met een andere computer gedaan worden. Hoe dan ook: Het probleem is uit de wereld.
De stabiliteit is goed maar, ik gebruik het nu 'n week of twee, een Windows-gebruiker die niets van computers weet zal hier toch ook niet probleemloos mee kunnen werken, vrees ik.
Daar staat tegenover dat de lay-out zoveel fraaier is en de bedienings-logica (Apple-achtig) zo goed is dat mijn broer (geen computermens) er erg blij mee is, zeker omdat zijn HP-printer zonder morren bleek te werken. Voor mij is het bijna zo goed dat ik bereid zou kunnen zijn Apple na 26jaar trouwe klandizie, te laten vallen!

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/29, 11:52:41 »
Goed bezig Herman200.

Wie weet over een tijd wil je helemaal niets anders meer dan Ubuntu  ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal