Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] ..Evolution, meldingen stopzetten  (gelezen 1009 keer)

Offline Rinus Vriend

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost] ..Evolution, meldingen stopzetten
« Gepost op: 2010/06/13, 10:31:57 »
Ik krijg regelmatig ongevraagde meldingen van evolution, die de hele desktop in beslag nemen. Er staat een email adres bij:  evolution@novell.com. Ik heb ze een verzoek gemaild, om deze meldingen te stoppen, maar helaas krijg ik de mail als onbestelbaar terug. Ik gebruik geen evolution, maar moet ik nu toch dit soort meldingen blijven ontvangen?
Kan ik misschien evolution verwijderen van de pc, om dan de meldingen te stoppen?
« Laatst bewerkt op: 2010/06/14, 17:37:26 door Rinus Vriend »

Offline Kars

• Lid
Re: Evolution, meldingen stopzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/13, 10:39:06 »
Zelf gebruik ik wel evolution en heb ik daar geen last van, maar om die meldingen niet meer te krijgen, kan je inderdaad evolution verwijderen.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/13, 10:41:04 »
Kijk eens of dat bij jou geïnstalleerd is.
evolution - groupware suite with mail client and organizer

Open een terminal.
Tik in;

dpkg -l | grep -i evolution

Wat zegt ie?

Oh, ik begrijp dat het geïnstalleerd is. Verwijder het dan maar als je het tenminste niet wilt gebruiken.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Wiley

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/13, 11:39:23 »
ik zou toch voorzichtig zijn met het verwijderen van Evolution, het is nauw geïntegreerd met de Ubuntu Gnome desktop. Zoek eerst maar eens in dit forum of google ernaar voor je het echt verwijdert!

Ik zou eerst eens willen weten wat die meldingen dan zijn voordat ik zou adviseren om zomaar iets weg te gooien.

Offline Rinus Vriend

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/14, 11:09:41 »
--Verwijder het dan maar als je het tenminste niet wilt gebruiken.--

Het is geen kwestie van niet willen, maar het is me veel te lastig om dat voor elkaar te krijgen; ze vragen je de oren van `t hoofd over pop, smpt enz.. Bovendien wil ik vanaf een andere pc ook kunnen werken, als ik b.v. op vakantie ben.

Bij zo`n melding verdwijnt mijn desktop en komt daarvoor in de plaats de inbox van Evolution o.i.d., vaak nog met een flink kader met de boodschap dat evolution nog beter is geworden.

Als ik evolution verwijder, is het nog maar de vraag of deze meldingen ook verdwijnen. En als ik met `t verwijderen nog risico`s loop, is `t dus verstandiger om die ongevraagde meldingen maar op de koop toe te nemen.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/14, 11:15:36 door Rinus Vriend »

Offline Kars

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/14, 14:03:47 »
--Verwijder het dan maar als je het tenminste niet wilt gebruiken.--

Het is geen kwestie van niet willen, maar het is me veel te lastig om dat voor elkaar te krijgen; ze vragen je de oren van `t hoofd over pop, smpt enz.. Bovendien wil ik vanaf een andere pc ook kunnen werken, als ik b.v. op vakantie ben.

Bij zo`n melding verdwijnt mijn desktop en komt daarvoor in de plaats de inbox van Evolution o.i.d., vaak nog met een flink kader met de boodschap dat evolution nog beter is geworden.

Als ik evolution verwijder, is het nog maar de vraag of deze meldingen ook verdwijnen. En als ik met `t verwijderen nog risico`s loop, is `t dus verstandiger om die ongevraagde meldingen maar op de koop toe te nemen.

welke e-mail probeerde je dan te integreren? Bij mij is hotmail goed gelukt, gmail schijnt ook goed te werken en verder de standaard e-mails van die verkregen worden van de providers schijnen ook goed te werken.

Offline Rinus Vriend

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/14, 16:28:27 »
En als ik met `t verwijderen nog risico`s loop, is `t dus verstandiger om die ongevraagde meldingen maar op de koop toe te nemen.
Daarom zal ik hier `topic opgelost` geven.
« Laatst bewerkt op: 2010/06/14, 17:36:29 door Rinus Vriend »

Offline Lexaldo

• Lid
Re: [Opgelost] ..Evolution, meldingen stopzetten
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/14, 19:57:59 »
Voorkeuren->Opstarttoepassingen
Evolution alarmmeldingen uitvinken.
Misschien helpt dat.

Offline Rinus Vriend

• Lid