Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: paar vraagjes...  (gelezen 2994 keer)

Offline Math.

• Lid
paar vraagjes...
« Gepost op: 2006/12/06, 11:31:55 »
- Welke media player is een aanrader? Waarmee ik DivX, wma en andere gecodeerde filetypes kan inlezen?
- Is er een manier om bijv. je bookmarks vanuit firefox van 2 verschillende pc's te synchroniseren?
- Is er een manier om een linux-distro op m'n MDA/Qtec te draaien. Staat nu Win5.0 op en ik irriteer me er  (ja zelfs op zo'n mobieltje) mateloos aan.

Ik had er volgens mij nog wel meer, maar die komen ter zijner tijd dan wel... :P
Ja, of misschien viel 't dan toch allemaal wel mee en is Ubuntu helemaal niet zo moeilijk als 't in het begin leek te zijn. :)

paar vraagjes...
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/06, 11:41:25 »
Citaat van: Math.
- Is er een manier om bijv. je bookmarks vanuit firefox van 2 verschillende pc's te synchroniseren?
2. Ja je kunt bookmarks van firefox makkelijk uitwisselen, tussen verschillende PC's.
In Ubuntu kun je de bookmarks op de volgende lokatie vinden:
/home/!username!/.mozilla/firefox/maf4srdp.default/bookmarks.html
het schuin en vetgedrukte is een verborgen map, dus het puntje hoort erbij.

Offline Soul-Sing

• Lid
paar vraagjes...
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/06, 11:41:46 »
algemeen gezegd zou ik zeggen dat m-player en VLC voor mij de beste zijn. maar het ligt aan je voorkeuren/wensen.
totem vind ik maar niks. veel problemen.

m-player kan ontzettend veel. gebruik de zoekfunctie van deze site maar eens. profox is er ook een grote fan van. :)

paar vraagjes...
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/06, 11:49:59 »
- Is er een manier om een linux-distro op m'n MDA/Qtec te draaien. Staat nu Win5.0 op en ik irriteer me er  (ja zelfs op zo'n mobieltje) mateloos aan.
Er zijn speciale Linux-distrootjes speciaal voor PDA's, voor een MDA is het niet aan te raden, want dan wordt de telefoon functie hoogst waarschijnlijk niet ondersteund.
Verder is het afhankelijk van jou apparaat of het

Offline Math.

• Lid
paar vraagjes...
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/06, 11:52:08 »
Thnx beiden. :)
Over Firefox: ik gebruik zeer zeker die bookmarks.html, echt super handy! Alleen, wat ik bedoelde is; kun je het synchroniseren..? Zodat je de extra bookmarks die je hebt toegevoegd aan de ene pc ook weer bij de andere pc kunt overzetten zeg maar..?

Wat betreft m-player, die ga ik ook zeker is proberen! :) Zitten daar ook de benodigde codecs bij?

paar vraagjes...
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/06, 12:07:58 »
Thnx beiden. :)
Over Firefox: ik gebruik zeer zeker die bookmarks.html, echt super handy! Alleen, wat ik bedoelde is; kun je het synchroniseren..? Zodat je de extra bookmarks die je hebt toegevoegd aan de ene pc ook weer bij de andere pc kunt overzetten zeg maar..?

Wat betreft m-player, die ga ik ook zeker is proberen! :) Zitten daar ook de benodigde codecs bij?
VLC zit ingebouwde support voor diverse codecs, waaronder DivX.
Voor Mplayer heb je allerlei gstreamer-pakketjes nodig.

Hoe bedoel je synchroniseren? De computers zijn met elkaar verbonden? Dan is het mogelijk door van beide computers, /home op 1 schijf/partitie te zetten dus de /home samen te delen. maar het fijne weet ik er niet van.

paar vraagjes...
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/06, 12:09:59 »
Verder kun je dus gewoon dat bookmarks.html documentje op een usb-diskje kopi

ghih

• Gast
paar vraagjes...
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/06, 12:12:03 »
@math: http://www.gnomefiles.org is nog een goede site. Je moet maar es kijken onder video tools

Offline Math.

• Lid
paar vraagjes...
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/06, 12:23:18 »
@Corvus_Corax
Khad m'n bookmarks.html een tijd geleden vanuit windows gekopieerd en vervolgens geimporteerd bij m'n firefox onder ubuntu. Erg handig bedacht om je bookmarks op deze wijze op te slaan, werkt erg prettig. :)
Maar ik dacht, misschien kan 't nog verwender en kon ik die twee bookmarks die in de loop der tijd weer aangevuld zouden worden met elkaar kunnen laten vergelijken en weer op laten vullen waar nodig. :P

@ghih
Kzal er zeker een kijkje op nemen, thnx :)

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
paar vraagjes...
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/06, 18:57:25 »
Er is een programma van google labs voor het synchroniseren van bookmarks in firefox, nooit gebruikt, maar veelbelovend.

bassreal

• Gast
paar vraagjes...
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/10, 10:41:12 »
ivm het afspelen van divx heb ik ook geen succes en kheb al die spelers wel geïnstalleerd dus ik denk dat ik toch wat codecs mis
kan iemand me zegge wat ik nog moet doen?
mp3 en dvd's is geen probleem tis enkel divx

paar vraagjes...
« Reactie #11 Gepost op: 2007/04/10, 11:05:08 »
Citaat van: bassreal
ivm het afspelen van divx heb ik ook geen succes en kheb al die spelers wel geïnstalleerd dus ik denk dat ik toch wat codecs mis
kan iemand me zegge wat ik nog moet doen?
mp3 en dvd's is geen probleem tis enkel divx
sudo aptitude install w32codecs gstreamer0.10-ffmpeg
Dat is alles, althans wanneer je de normale 32-bits versie van (K)(X)ubuntu gebruikt.
Op de 64bits versie is het pakketje nog niet verkrijgbaar (het w32codecs pakketje).

bassreal

• Gast
paar vraagjes...
« Reactie #13 Gepost op: 2007/04/11, 00:03:37 »
ok kheb nu al beeld maar helemaal geen audio bij totem mediaspeler sinds dat de enigste speler is die ik blijkbaar openkrijg
het streamen van mijn netwerk schijf gaat wel bijzonder goed daar mee
alleen zou ik nu nog graag geluid bij het beeld willen

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
paar vraagjes...
« Reactie #14 Gepost op: 2007/04/11, 00:11:21 »
- Welke media player is een aanrader? Waarmee ik DivX, wma en andere gecodeerde filetypes kan inlezen?
vlc leest bijna alles. Met de goede codecs geïnstalleerd lezen mplayer en xine enz. ook bijna alles. Zoek in de wiki naar de restricted formats.

Citaat
Ik gebruik de extensie "Foxmarks". Werkt geweldig. Bookmarks worden automatisch bijgewerkt, werkt op zowel Windows als Linux :)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2410

Citaat
Ik had er volgens mij nog wel meer, maar die komen ter zijner tijd dan wel... :P
Ja, of misschien viel 't dan toch allemaal wel mee en is Ubuntu helemaal niet zo moeilijk als 't in het begin leek te zijn. :)
Ubuntu is ook helemaal niet zo moeilijk :)

bassreal

• Gast
paar vraagjes...
« Reactie #15 Gepost op: 2007/04/11, 12:35:09 »
hoe kan ik vlc als default player gebruiken?
want hij opent diej videobestanden precies niet
en ik kan die bestanden niet vinden als ik open... in druk want die komen van een externe harde netwerkschijf

Offline Martin

• Lid
paar vraagjes...
« Reactie #16 Gepost op: 2007/04/11, 17:38:16 »

Voor de media kies ik: ( net als anderen) VLC. Hoef je geen win32 e.d codecs te installeren. Als je echter een gelikte skin wilt moet je niet bij VLC zijn ... ;)

SandervdV

• Gast
paar vraagjes...
« Reactie #17 Gepost op: 2007/04/11, 17:50:48 »
mcdesign: offtopic: hoe zit dat met die Ubuntu Fiets?

Offline Martin

• Lid
paar vraagjes...
« Reactie #18 Gepost op: 2007/04/11, 18:27:11 »
LOL - Dat vraagt iedereen :P
Min fiets is een beetje kaal, en iedereen hier rijdt met een: Boer zijn, da's pas leven sticker. Dus ik zit te denken om wat ubuntu & tux stickers op mijn fiets te plakken, moet ik nog wel over nadenken.