Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enkele vragen voor schooltaak waar ik niet aan uit kan  (gelezen 1256 keer)

Offline forza

• Lid
Enkele vragen voor schooltaak waar ik niet aan uit kan
« Gepost op: 2010/06/10, 09:17:45 »
Nu ik moet voor school een taakje maken en heb enkele vragen niet..

1. In welk bestand wordt de koppeling gemaakt tussen mac adres en de logische benaming van je netwerkkaart?

2. Zorg ervoor dat je server een cashing dns-server wordt, welke zijn queries doorstuurd naar 208.67.222.222 en 208.67.220.220. Welk bestand pas je aan en wat wordt de inhoud van dit bestand?

"nano /etc/bind/named.conf.options"          klopt dit al ?
         forwarders {
                         208.67.222.222;
                         208.67.220.220;
                         };

3. Maak je dns-server verantwoordelijk voor de zone 'achternaam.edu'. Zorg zowel voor een forward als reverse zone!

Plaats in deze zone een computer met de hostname "voornaam.achternaam.edu" koppel hieraan het ip-adres van je server (10.116.125.25/16). Maak ook een alias aan voor deze host met de naam "s5056473.achternaam.edu"

4. hoe test je je dns-server zodat je het juiste ip-adres van de host "voornaam.achternaam.edu" terugkrijgt?

* ping -c 4 localhost* maar een gokje :)

5. maak twee websites aan, een onder /srv/www/default en een onder /srv/www.admin. Indien er op je server een connectie gemaakt wordt op poort 80, krijg je de inhoud te zien van /srv/www/default. Een connectie op poort 8443, toont je de inhoud van /srv/www.admin.

Schrijf de inhoud van je apache configuratiebestanden:

Alvast zeer veel dank !
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 10:25:10 door forza »

Re: Enkele vragen voor schooltaak waar ik niet aan uit kan
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/10, 09:50:55 »
Ik weet er niets van, nou ja,niets :rolleyes:, maar is het niet de bedoeling dat je zelf de vragen oplost ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline forza

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/10, 09:55:02 »
Ja, maar het is een bundeltje van 20 pagina's vragen.. Dit zijn de vragen waar ik geen oplossing voor vind :)

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/10, 09:56:53 »
Ik wil niet lullig doen maar als je onder "server en netwerken" gaat kijken vind je op zeker al je antwoorden.

Of zoek op het forum eens naar apache lees vluchtig de onderwerpen ik heb alles gevonden in nog geen 15 min.

suc6 Rob
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 10:07:21 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline forza

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/10, 10:21:40 »
Ik wil niet lullig doen maar als je onder "server en netwerken" gaat kijken vind je op zeker al je antwoorden.

Of zoek op het forum eens naar apache lees vluchtig de onderwerpen ik heb alles gevonden in nog geen 15 min.

suc6 Rob

Ik wil ook niet lullig doen maar heb hier al gezocht en zeer veel gevonden.. Ik zou ook geen nieuw topic starten als ik de antwoorden op mijn vragen al wist... Heb nu nog eens gezocht maar vind niet echt oplossingen... Hou er aub ook rekening mee dat dit mijn eerste jaar is dat ik linux te verwerken krijg en dat mijn kennis hierover nog niet echt vergaand is...

Offline forza

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/10, 10:35:26 »
Laatste vraag zou dan moeten zijn

mkdir www
cd www
mkdir default
mkdir admin
cd default
touch index.html
cd..
cd admin
touch index.html

om te beginnen :)

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/10, 11:28:06 »
Je bent er bijna nu vraag 5 nog helemaal het antwoord vind je hier http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/ubuntu-server-apache-meerdere-%27domeinen%27/

Het antwoord op vraag 3 kan je daar ook weg halen
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 11:30:45 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/10, 11:52:33 »
Puntje 1:
Kijk eens in deze map: /etc/udev/rules.d/