Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) rhythm box mp3 probleem (zo als veel andere mensen volgens mij)  (gelezen 1861 keer)

>:(

ik had gister avond voor het eerst ubuntu geinstalleerd maar het speelt geen mp3 files (goed begin) ik heb veel geprobeerd maar geen resultaat
(software center, terminal synapitc allemaal gedaan)
zou iemand mij kunnen helpen?

ik heb een ipod en heb een goed programma nodig

Groet

Floris Jongenotter

« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 12:13:29 door Jongenotter »

DarkEra

• Gast
Re: rhythm box mp3 probleem (zo als veel andere mensen volgens mij)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/08, 12:21:21 »
Heb je de multimedia codecs wel geinstalleerd?

Zie hier voor de versie die jij gebruikt welke dat ook moge zijn:

http://wiki.ubuntu-nl.org/Multimedia

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/08, 16:34:33 »
Persoonlijk vind ik Pjotrs site iets duidelijker;
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

In ieder geval, keuze zat om tot je doel te komen dacht ik zo
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/08, 16:46:22 »
Behalve deze >Audacious2 - Mplayer is al voorbij gestreeft.
Rhythmbox plus Totem eventueel VLC de rest niet nodig. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/08, 17:29:11 »
Rhythmbox speelt bij mij keurig de aangeschafte mp3' s van de Music Store af. Ook de elders gedownloade mp3 muziek wordt afgespeeld. Het enigste wat ik gedaan heb na de installatie van Ubuntu 10.04 is via het Ubuntu softwarecentrum het pakket Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu installeren. Al die andere tips om multimedia compleet te maken werken mijns inziens averechts, omdat je dan weer teveel "binnenhaalt" en dingen juist niet meer werken.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/08, 19:02:08 »
MP3-bestand aanklikken. Vervolgens zal Ubuntu d.m.v. een melding vragen of je MP3-ondersteuning wil installeren. verschijnt deze melding soms niet bij jou?

Offline Kars

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/08, 19:37:15 »
Zoals cumulus ook al zegt, als het goed is moet rythmbox gewoon bij het openen van je mp3 bestanden aangeven dat deze het niet kan openen, maar wel dat rythmbox zelf de codecs ervoor kan opzoeken, zodat hij het wel kan openen. Daar op akkoord klikken en dan installeert hij het automatisch. Dit heb ik ook gedaan en sindsdien kan  ik gewoon mp3 bestanden afspelen.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/09, 19:17:03 »
Zoek in de softwarecentrum even naar deze | Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu | dan zou het gewoon werken maar bekijk ook deze link even http://sites.google.com/site/computertip/multimedia om de puntjes op de i te zetten
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 09:42:55 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/10, 09:17:49 »
Zoek in de softwarecentrum even naar deze | Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu | dan moet het gewoon werken maar bekijk ook deze link even http://sites.google.com/site/computertip/multimedia om de puntjes op de i te zetten

Goedemorgen..... ???, dat had ik ook reeds aanbevolen.......... :rolleyes: Misschien eerst even de antwoorden lezen die al gegeven zijn en dan zelf een antwoord plaatsen?
En de tips in de link die je aanhaalt, moet je juist niet doen. Zoals ik ook reeds in mijn antwoord vermeld, haal je dan juist teveel binnen. En hierdoor gaan zaken juist niet meer of slecht werken.

Offline welrob

• Lid
    • robvanderwel
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/10, 09:22:45 »
Dat je dat geschreven had had ik echt wel gezien alleen zie ik de TS er nergens iets mee doen vandaar nogmaals het verhaal.
En over de link die gebruik ik zelf al heel lang en velen met mij, en alles werkt nog nooit geen problemen gehad.

Over of iets wel of niet "MOET" daar wil ik het helemaal niet over hebben want NIETS moet alles mag!!
En over lezen als je de link van DarkEra bekijkt gaat die ook al over de Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu dus :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2010/06/10, 09:45:22 door welrob »
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/10, 12:39:10 »
Oke, mijn ervaring is anders. Ik heb alleen die niet vrije multimedia extra's geinstalleerd en alles werkt perfect. Bij eerdere versies van Ubuntu deed ik ook nog eens alles wat in jouw link vermeldt wordt en dat stuitte bij mij juist op problemen. Vooral het bekijken van film op een website of het beluisteren van webradio ging dan nog wel eens fout. Ook het beluisteren van CD's en bekijken van DVD's op de pc ging niet altijd naar wens. Ik vind met name de veelgeprezen VLC-player tegenvallen. Voor muziek gebruik ik nu uitsluitend de Rhythmbox muziekspeler en voor video de SMPlayer.
Ik heb mij nu dus alleen beperkt tot niet vrije multimedia extra's en heb nu geen problemen bij de zaken die ik wil bekijken of beluisteren. E.e.a. zal ongetwijfeld afhangen van de wensen van de gebruiker.

« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/12, 12:12:45 »
ik heb ubuntu opnieuw geinstalleerd en het doet het

dankje wel iedereen   O0

Floris