Hallo,
Een beetje nieuw hier, echter wil jullie delen in wat mij afgelopen zaterdag is overkomen....
De heer Ras belde mij op zaterdagmiddag en vertelde dat hij onze stichting had, via vele omwegen en via de site ubuntu-nl.org en via die link uiteindelijk ons/mijn telefoonnummer gevonden. De beste man is erg blij met de Ubuntu cd en alle extra's die ik hem gestuurd hebt per post gezien hij een giga windows pc probleem had en geen internet thuis daardoor. Was snel naar de bieb gegaan en zo dus zaken kunnen regelen.
Nu de echte discussie; heer Ras gaf aan dat de steunpunten pagina een heel goed idee is echter had hij wat moeite mee dat de namen die erop staan allemaal gebruikersnamen waren en vooral wat hij miste zijn toch de telefoonnummers en/of adressen. Hij zei, ook heel terecht, dat dit niet echt handig is en hij was ook van mening dat er toch ook een normaal persoonlijk contact moet zijn voor dit soort zaken en zeker gezien de op de Steunpunten pagina, hoe kan je dan iemand benaderen als je zelf geen internet hebt of geen toegang tot je mail?
Mijn voorstel is daarom ook dat de namen op de Steunpunten worden verandert in gewone namen en als iemand geen bezwaar heeft tegen een telefoonnummer vermelding op de pagina zelf of in het popupje van het pionnetje. Of maak een lijst van de Steunpunten in een normale pagina en vermeld per plaats/regio wie waar als Steunpunt is?
De heer Ras woont in Tilburg en voor hem was het niet duidelijk genoeg hoe iemand te benaderen, naar mijn idee zijn hier punten te scoren. 8)
Gr,
Alex