Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST !!] Synaptic pakketbeheer werkt niet meer, en meer... ??  (gelezen 2164 keer)

Hallo,

Ik had vanmiddag een Systeembelasting-meter toegevoegd aan mijn paneel. Toen ik m'n laptop afsloot en een paar uur later weer opstarten was deze verdwenen. Ik dacht dat ik hem kon terug halen, simpel weg door rechter muis 'Toevoegen aan paneel' maar toen ik op deze
Systeem-meter klikte kreeg ik de melding 'Het paneel heeft een probleem geconstateerd bij het laden van ‘OAFIID:GNOME_MultiLoadApplet’.'. Even op Google kijken... kwam ik op 't Engelstalige Ubuntuforum tegen dat ik dus Gnome-applets zou moeten herinstaleren. Hiervoor ga ik dus naar Synaptic pakketbeheer, deze klik ik aan waarna er een klein schermpje verschijnt met niks erin... :(

Kan iemand me vertellen wat er gebeurd is, of natuurlijk belangerijker hoe ik het verhelp en/of voorkom?

Alvast hartelijk dank!
« Laatst bewerkt op: 2010/06/06, 01:06:43 door 58855522773 »

Re: Synaptic pakketbeheer werkt niet meer, en meer... ??
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/06, 00:08:15 »
Doe in de terminal eens:

sudo dpkg --configure -a

Is Synaptic nu weer oké?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/06, 00:34:45 »

Wow, ja nu doet 'ie het weer!
Ik blijf me serieus verbazen over hoe snel ik hier altijd geholpen word, of misschien zijn mijn problemen heel klein en snap ik dus nog minder van computers dan ik dacht, haha.  XD

Heel erg bedankt in ieder geval, ik heb net even gnome-applets herinstalleert en ook de Systeembelasting-meter zit er weer op 't paneeltje. :D

Kan je me ook vertellen wat ik (waarschijnlijk) fout gedaan had?

Thanks en groeten! 

« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/06, 00:39:44 »
Citaat
Kan je me ook vertellen wat ik (waarschijnlijk) fout gedaan had?

Dat kan je zo niet direct weten, de mysteries van de pc hé. Maar ik ben al blij als je probleem is opgelost. Zet voor de titel van je starttopic even [Opgelost] als je wil, handig om weten voor de andere helpers. :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/06, 00:57:51 »

Yes, zal ik meteen doen.

Nogmaals, bedankt!