Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 10.04 start niet altijd op  (gelezen 541 keer)

Smithie

• Gast
ubuntu 10.04 start niet altijd op
« Gepost op: 2010/06/04, 21:42:54 »
Hallo,

Sinds kort heb ik ubuntu 10.04 geïnstalleerd op mijn nieuwe computer. Dit is de eerste keer dat ik met ubuntu werk, dus ik zit nog op de nul lijn. Na installatie deed alles het prima. De tweede keer opstarten lukten echter niet. Pas na een aantal malen herstarten, start het systeem door (de ene keer met twee keer starten, de andere keer pas na acht pogingen). Ik krijg dan een aantal meldingen die over het scherm vliegen. Geen idee of die normaal zijn of dat deze over een foutmelding gaan. Heb wat foto's gemaakt, de eerste meldingen kreeg ik er niet goed op, iets met init: plymouth (418) en idem met 417
Verder het volgende:

init: plymouth-splash main process (789) terminated with status 1
init: plymouth-log main process (789) termninated with status 1
* Starting AppArmor profiles

Skipping profile in /etc/apparmor.d/disable:usr.bin.firefox
OK
OK
* Setting sensor limits

Weet iemand wat het probleem kan zijn of een manier om erachter te komen wat het probleem is? Dank alvast!

Groet, Ralph

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: ubuntu 10.04 start niet altijd op
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/05, 00:42:43 »
Smithie, allereerst welkom hier.

Zonder het in alle details te begrijpen, dat 'plymouth' is de nieuwe bootsplash in Ubuntu. Er zijn nog diverse problemen mee, met name als je een Nvidia grafische kaart hebt, en kan van pc tot pc verschillen. De meeste vreten het zonder problemen, maar een enkele stuitert nog. Ik realiseer me, dat het wel knap vervelend is dat jij net een pc hebt die stuitert. Dit had ik bij de beta1 trouwens ook hoor, dus ik weet wat je nu beleeft.
Kortom is een kinderziekte dat wel zuigt als je het hebt, en is in alle glorie bekend bij de ontwikkelaars van Canonical. Ik vrees voor nu, dat we dit op dit forum waarschijnlijk niet zo direct opgelost krijgen, dus het lijkt op wachten op de updates of eerste service-pack. Tenzij ik me verschrikkelijk vergis, en dan zet ik direct een paar grote ezelsoren op  ;).

Ik weet dat je hier qua oplossing voor nu niet zoveel aan hebt, maar hopelijk snap je de achtergrond nu iets beter  ;).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]