Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] 'k Wou dat ik weer met Skype kon bellen  (gelezen 1018 keer)

Offline livino

• Lid
[OPGELOST] 'k Wou dat ik weer met Skype kon bellen
« Gepost op: 2010/06/03, 21:25:15 »
De skype-chat functie werkt naar behoren onder Ubuntu 10.04, met de in synaptic gevonden versie:

Maar de hoofdtelefoon (een degelijk model van Logitech) kan ik niet gebruiken.

Ik tracht de instellingen wel te veranderen via Options, maar krijg gewoon geen keuze voor de headset o.i.d.

In feite kan ik maar één optie kiezen en dat is "PulseAudiaServer (local)" en da's mijn luidspreker.

Ik lees hier en daar op internet over mensen die dat wel kunnen, maar nergens een degelijke uitleg hoe zij het gedaan hebben.

What's wrong? Moet ik gewoon de headset inpluggen vóór ik de computer opstart?

Ik vind wel info op http://www.skype.com/intl/en-us/support/user-guides/sound-setup-linux/, maar bij het lezen daarvan voel ik me behoorlijk leek. Kan iemand dat in mensentaal uitleggen wat daar staat want het lijkt de oplossing te bevatten.

Oh ja, de alsamixer heb ik gecontroleerd: die herkent gewoon geen hoofdtelefoon. Zou die ook al niet werken onder linux?

Lieven
« Laatst bewerkt op: 2010/08/19, 19:41:06 door livino »

Re: 'k Wou dat ik weer met Skype kon bellen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/03, 22:02:35 »
met pavucontrol kan je de in en output regelen, alleen de ringtoon krijg je hier mee ook over de headset/usb telefoon... heb hier nog geen oplossing voor gevonden. maar je kan in iedergeval wel weer skypen.

pavucontrol staat gewoon in de repo's

en let wel op, de microfoon staat standaard op mute!!!

succes, steven
« Laatst bewerkt op: 2010/06/03, 22:07:10 door steef76 »

Offline livino

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/04, 22:46:43 »
Uhm...

d'r is vanalles veranderd, maar daarom niet ten goede.

In pavucontrol kon ik niet echt aan de slag, dus ben ik verder gaan zoeken en heb via Systeem --> Voorkeuren --> Geluid mijn hoofdtelefoon ingesteld. Plots werkte skype wel, maar waren ook alle andere geluiden alleen via de hoofdtelefoon te horen (tot daar aan toe...).

Misschien is het daar misgelopen, misschien had ik niet mogen gaan experimenteren met de instellingen van pavu (waar ik trouwens niet direct een deftige 'handleiding' van vind...) maar nu heb ik allen output-geljuid via de koptelefoon en werkt de microfoon in skype weer niet. Dit na een herstart.

Als ik terug naar Systeem --> Voorkeuren --> Geluid ga, staan de apparaten zogezegd op "Intern geluid analog stereo" en niet op headphone, al is die koptelefoon het enige wat zo'n beetje werkt.

Welke info hebben jullie nog nodig om het probleem beter vast te stellen? Beelden? Menu-keuzes?µ

Iemand?

Lieven

Offline livino

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/11, 08:38:17 »
Even weer onder de aandacht brengen...