Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie XnViewMP; Hoe wijzig ik path bureau configuratiebestand?  (gelezen 525 keer)

Offline Willy4

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Ik heb de XnViewMP-linux-libc6.tgz gedownload van www.xnview.com. Het shellscript werkt oké los, maar ik wil 'm graag als programma geïnstalleerd hebben. In de README is te lezen:To install XnViewMP in KDE/Gnome menu, change the pathname of xnview's folder in XnView.desktop (Exec & Icon)
and move it to /usr/share/applications

sudo cp XnView.desktop /usr/share/applications
Het eerste gedeelte begrijp ik niet helemaal, en als ik alleen sudo cp XnView.desktop /usr/share/applications doe dan krijg ik als ik het programma probeer te starten, de melding:Fout
Kan ‘XnView Multi Platform’ niet uitvoeren
Uitvoeren van dochterproces ‘/home/pierre/Desktop/XnViewMP-025/xnview.sh’ is mislukt (Bestand of map bestaat niet)
Oké, ik moet dus ergens die 'pierre' wijzigen in mijn eigen gebruikersnaam. Maar hoe doe ik dat?
Alvast bedankt voor het meedenken :)

Groet, Willy
« Laatst bewerkt op: 2010/06/02, 10:47:44 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)