Beste lezer,
Ongeveer twee weken geleden heb ik ook aandacht gevraagd voor een probleem met inloggen. Ondertussen heb ik een aantal dingen geprobeerd maar nog geen echte oplossing gevonden.
Mijn pc heeft een dual-boot instalatie met een grub loader waarin een keuze voor het besturingssysteem kan worden gemaakt m.b.v. de pijltjestoetsen. Nadat dat is gedaan kom ik in het inlogscherm van ubuntu (dapper). Het probleem is nu dat ik in het gebruikersnaam vakje niets kan invullen omdat daarin iets niet goed gaat.
Opvallend is dat je kunt zien dat de cursor iets hapert terwijl ik probeer in te tikken, er gebeurt dus wel iets maar alleen niet het goede. Ook opvallend is dat de t-toets wel reageert en het venster taalkeuze/herstarten etc. direct opkomt. (Dit gebeurt ook als de cursor knippert in het veld 'gebruikersnaam' , het is maar goed dat er geen t in mijn naam zit!)
Tenslotte heb ik de x-server opnieuw geconfigureerd volgens de suggestie van Pjotr en heb ik de live-cd gebruikt om zeker te stellen dat het toetsenbord goed functioneerd (2 gebruikt die het allebei al jaren goed doen).
Tenslotte is het vreemd dat af en toe het inloggen wel gaat, maar vandaag alweer een keer of tien niet. (Ik werk nu vanaf m'n laptop).
Suggesties zijn zeer welkom want ik kan er niets meer aan doen behalve de hele instalatie overdoen.
Groeten, Kasper