Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: moet ik dat ook installeren?(donker kadertje)  (gelezen 660 keer)

Offline vds

• Lid
moet ik dat ook installeren?(donker kadertje)
« Gepost op: 2010/05/31, 14:22:26 »
zie donker kadertje--moet ik dat ook installeren?er komt ook melding dat er pakketten van onbeveiligde bronnen toegevoegd worden.en er staat ook --nieuwe installatie :rolleyes:
misschien domme vraag hoor,maar ik wil toch even zeker zijn.
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: moet ik dat ook installeren?(donker kadertje)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/31, 16:16:13 »
Wat ik zo kan zien, is dat dit de updates zijn van je updatemanager. Die komen van Canonical, dus die kan je gerust installeren. Sterker nog, dat zou ik zeker doen.
'Onbeveiligde bronnen' zie ik trouwens nergens staan.

Ik vind je vraag trouwens geenszins 'dom' hoor, het geeft alleen maar aan dat je voorzichtigheid hebt bij het zomaar installeren, en dat kan nooit kwaad.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/31, 16:53:55 »
Update beheer kun je met een gerust hart volgen. Als die het zegt is het goed. Mits je geen legubere PPA's hebt toegevoegd.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/31, 16:57:19 »
Komt misschien omdat je Medibuntu hebt toegevoegd? Medibuntu is weliswaar geen officiƫle pakketbron, maar wel veilig.

Offline vds

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/31, 17:29:53 »
update beheer is veilig.maar ik vroeg mij toch af wat die update(kadertje)betekende.inmiddels update gedaan en alles OK.

bedankt iedereen voor de reacties ;)
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10