Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine gedeïnstalleerd, nu kan hij niet meer installeren.  (gelezen 897 keer)

Offline joept

• Lid
Wine gedeïnstalleerd, nu kan hij niet meer installeren.
« Gepost op: 2010/05/30, 23:29:00 »
Hoi,

Ik heb Wine gedeïnstalleerd (had ik nooit moeten doen) :'(
Ik heb toen ook de snelkoppeling verwijderd in het menu: 'Toepassingen'
Maar als ik nu Wine via het softwarecentrum opnieuw installeer, verschijnt Wine niet meer in het menu toepassingen.
Ook als ik naar mijn persoonlijke map ga, en ik doe vervolgens: ''Ctrl + H", dan zie ik de map: '.Wine' niet staan, terwijl het wel geïnstalleerd is, volgens het softwarecentrum.

Hoe krijg ik Wine weer aan de praat.

Joep

Offline wowo

• Lid
Re: Wine gedeïnstalleerd, nu kan hij niet meer installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/30, 23:58:42 »
Dit is mij ook al eens overkomen. ;)
Nu schijnt Ubuntu deze menu's niet echt verwijderd te hebben, maar gewoon even "verstopt".
Kijk onder verborgen bestanden in je persoonlijke map:
.conf > menus
Als je de dan het applications.menu opent in een editor zie je als het goed is  menu's van applicaties staan.
Wanneer er ergens <Exclude> bijstaat, is het desbetreffende menu "verstopt".
Als je dan <Exclude> weer weghaalt, verschijnt het menu weer.
Je zult het mi in deze richtingen moeten zoeken. Helemaal precies weet ik het echter niet meer.
Ik verwijder tegenwoordig ook nooit meer een snelkoppeling uit het menu: "toepassingen" maar verberg iets als ik het niet meer wil zien door het vinkje weg te halen.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/31, 04:46:45 »
Makkelijker is om met de rechtermuisknop op het menu te klikken en te kiezen voor het bewerken van het menu.
Dan kan je gewoon vinkjes zetten of weghalen ;)

Offline wowo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/31, 10:17:18 »
Makkelijker is om met de rechtermuisknop op het menu te klikken en te kiezen voor het bewerken van het menu.
Dan kan je gewoon vinkjes zetten of weghalen ;)
Als alles normaal werkt, heb je gelijk.
Ook zou je Systeem > Voorkeuren > Hoofdmenu hiervoor kunnen gebruiken.
Maar van wat ik mij ervan kon herinneren is dat ik het menu van Wine echt niet meer zag staan op de plaats waar hij stond, zodat ik het ook niet terug kon "toveren" met een vinkje.
Achteraf denk ik dat ik het verdwenen menu waarschijnlijk onder "overige" had kunnen vinden.
Daar had ik namelijk niet gezocht omdat ik het menu "overige" standaard uit heb staan.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline joept

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/31, 19:37:48 »
Bedankt, wowo.

Dat werkt!!