Wel grappig die gdm2setup. Heb laatst de gdm-achtergrond op de 'moeilijke' manier aangepast, terwijl het het vroeguh (< 9.10) zo makkelijk kon: een simpel grafisch schermpje. Het lijkt er op dat alle functionaliteit die er voorheen in GNOME zat om het uiterlijk en andere eigenschappen van het login-scherm aan te passen, teruggehaald wordt via gdm2setup. Jammer dat deze niet in de repo zit maar met een enkel commando is hij toe te voegen (sudo add-apt-repository ppa:gdm2setup/gdm2setup).
GDM2Setup is een grafische tool die je GRUB achtergrond kan wijzigen. Hoef je geen ingewikkelde terminal commando's voor geven.
Als ik even snel kijk staat gdm2setup los van grub, die kun je er niet mee aanpassen, dus daarvoor heb je iets anders nodig, burg of de aanwijzingen van pjotr. Hier (
http://gnome-look.org/content/show.php/GDM2Setup?content=120484) zie je dat je wel de achtergrond van de login aan kunt passen met gdm2setup, maar de achtergrond van grub zie ik er zo niet tussenstaan.
En trouwens, het is sowieso niet aan mij bestaat want vrijwel al mijn systemen zijn single-boot, waarbij grub standaard dus niet getoond wordt.