Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos netwerk  (gelezen 1058 keer)

fritz

  • Gast
draadloos netwerk
« Gepost op: 2006/12/03, 15:51:48 »
om te beginnen wil ik mijn complimenten geven voor Ubuntu. geweldig. ik draai ubuntu op een laptop. in een draadloos netwerk. werkt bijzonder goed. er doet zich alleen het volgende voor:

mijn vaste pc draait onder windows xp home edition, hieraan hangt een externe harddisk met mijn muziek bestanden. ik draai op de vaste pc een windows netwerk.
via mijn laptop (ububtu) heb ik toegang tot de bestanden op mijn vaste pc (windows xp) tot zover alles goed. echter, op het moment dat ik mijn muziek wil afspelen via het netwerk krijg ik de boodschap "kan niet lezen van bron" terwijl ik netjes wel alle bestanden in beeld krijg. iets met rechten???

wie herkent dit of weet de oplossing?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
draadloos netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/03, 16:07:10 »
Ik heb hetzelfde, maar als ik de bestanden kopieer naar de linux harde schijf lukt het wel.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

draadloos netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/03, 16:12:06 »
Heb je al de codecs geinstalleerd voor mp3, video enz. Probeer het eens een bestand te kopieren naar je laptop (via netwerk) en dan eens af te spelen.

Krijg je een error bij het kopieren, dan is het een permisie-probleem.
Krijg je een error bij het afspelen zijn het de codecs.

Voor permisie moet je op de PC met xp uw permisies voor de externe harde schijf aanpassen. (geen idee hoe je dit met XP doet). Wss is er een handleiding bij je externe HD

Voor de codecs lees volgende documentatie.
https://wiki.ubuntu.com/NlAddingRepositoriesHowto
https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats
Hier vind je zeer goede uitleg hoe je MP3/AVI en andere closed source(of hoe je het zegt) formaten kan activeren.

Groeten,
Arvid

draadloos netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/03, 16:13:13 »
Citaat van: Ronnie
Ik heb hetzelfde, maar als ik de bestanden kopieer naar de linux harde schijf lukt het wel.
Kan het zijn dat die externe HD streamen niet toelaat? Zou wel vreemd zijn.

Arvid

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
draadloos netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/03, 18:05:42 »
Ik heb geen idee, maar daar gebruik ik hem niet voor, het is gewoon een hd voor installers van progjes. Voor mij weinig moeite of ze ff locaal to kopieren
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

fritz

  • Gast
draadloos netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/03, 20:35:07 »
het is geen probleem van codecs. wanneer ik de externe harddisk aan de laptop hang speelt alles netjes af. probeer ik het via het netwerk dan krijg ik de boodschap " kan niet lezen van de bron"

de externe harddisk maakt verbinding via firewire.

ik kan tekst documenten lezen en veranderen, namen van bestanden veranderen maar niet afspelen.

dus