Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vergelijken van lijsten met veel bestanden  (gelezen 874 keer)

Offline hang-oor

  • Lid
Vergelijken van lijsten met veel bestanden
« Gepost op: 2006/12/03, 13:32:42 »
Ik heb een back-up van mij dat op een aantal dvd's staan. Maar inmiddels ben ik toe aan een nieuwe back-up van mijn data. Nu wil ik alleen de extra bestanden die bewaard moeten worden en die nog niet op mijn dvd's staan op een dvd zetten.  Is er een mogelijkheid om snel lijsten van bestanden te kunnen vergelijken?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Vergelijken van lijsten met veel bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/03, 15:10:31 »
als het alleen om bestanden gaat in 1 map en niet om bestanden in submappen, dan zou je dit kunnen doen:

ls -a ~/map_met_bestanden > ~/ls1
ls -a /cdrom > ~/ls2
diff ~/ls1 ~/ls2
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline hang-oor

  • Lid
Vergelijken van lijsten met veel bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/03, 15:26:18 »
De bestanden zitten in diverse mappen die ook nog eens van naam gewijzigd kunnen zijn.

budster

  • Gast
Vergelijken van lijsten met veel bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/03, 15:30:47 »
En alleen naar namen kijken lijkt mij ook niet zo slim, je hebt immers een grote kans dat je een bestand veranderd hebt maar de naam niet gewijzigd. Kan je niet beter alle bestanden die na een bepaalde datum bewerkt zijn back-uppen

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Vergelijken van lijsten met veel bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/04, 10:20:25 »
De truc hier is "rsync" of in generieke termen: synchronisatie. Dit is een applicatie die kijkt naar diverse parameters die bepalen of data al "ergens" is opgeslagen of niet. Het kent enorm veel opties, o.a. synchronisatie via SSH, verwijderen van bestanden uit de backup als ze in het origineel ook verdwenen zijn etc. etc. Ik gebruik het als backup-systeem op diverse plaatsen in combinatie met een USB disk en het werkt fantastisch.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl