Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Skype veroorzaakt probleem met gedeeltelijke upgrade  (gelezen 1496 keer)

Offline livino

• Lid
Ik heb sinds een week of wat 10.04 geïnstalleerd. Wel even wennen aan het kruisje dat nu links staat, maar voor de rest loopt het goed.

Toch merk ik nu een probleempje dat vergelijkbaar is met het in deze topic vermelde probleem.

Voor de upgrade had ik al wat probleempjes met Skype, o.a. dat ik er alleen maar mee kan chatten maar niet bellen met een koptelefoon, maar nu klapt skype gewoon dicht als ik een gebruiker aanklik. Eerste vraag dus: wat kan ik hier aan doen?

Daarnet, bij het opstarten, kreeg ik dit beeld:

Ik heb eerst voor Sluiten gekozen en ben via Systeem --> beheer --> updatebeheer gaan bekijken en daar verschillende updates uitgevoerd. Aan het einde kwam ik het hierboven getoonde venster weer tegen, maar deze keer klikte ik op 'Gedeeltelijke upgrade'. Zoals in de andere post vermeld, volgde er een scherm dat doet denken aan de volledige upgrade, maar de actie werd afgebroken met dit beeld:

Het draait dus, niet geheel onverwacht, rond Skype. Is dit probleem bekend? En bestaat er al een oplossing voor?

Lieven
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 11:48:15 door livino »

Re: Skype veroorzaakt probleem met gedeeltelijke upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/26, 23:40:36 »
Ik zou Skype deinstalleren en daarna weer opnieuw installeren, misschien helpt dat.

Offline elendil

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/27, 01:52:21 »
Hoera!
Eindelijk heeft mijn Skype m'n camera in de smiezen. Nu wordt bellen met Amerika pas echt gezellig  :D

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline HKAK

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/27, 04:31:49 »
Had je een schone installatie gedaan?
Of een installatie met behoud van /home ?
Of een upgrade ?

En welke Skype heb je geinstalleerd?
Er staan er een paar, sinds kort ook de ubuntu ondersteunde.
Kubuntu 10.04, Mandriva 2010, XP,
core 2 duo 2024Rm 2x 160gb sata
2.6.32-22-generic / 2.6.26-7mdv
http://sites.google.com/site/sitehkak/

Offline livino

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/27, 10:04:15 »
Had je een schone installatie gedaan?
Of een installatie met behoud van /home ?
Of een upgrade ?

'k Heb een gewone upgrade gedaan en m'n /home behouden.

En welke Skype heb je geinstalleerd?
Er staan er een paar, sinds kort ook de ubuntu ondersteunde.

Skype 2.1 (Beta) for Linux.

'k Zal de Ubuntu-ondersteunde versie dit weekend eens opsnorren en die proberen.

Lieven

Offline livino

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/30, 11:47:47 »
Opgelost.

Ik heb via Synaptic pakketbeheer skype-common eruit gehaald en automatisch installeerde hij de 'ondersteunde versie'. En daarin werkt de chat-functie in elk geval...

Heb gelijk ook de update geprobeerd en dat werkte probleemloos.

Nu nog uitzoeken of ik skype ook kan laten werken met een hoofdtelefoon :-p

Lieven