Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: multimedia browser plugin in kubuntu  (gelezen 1797 keer)

Offline siegi

• Lid
multimedia browser plugin in kubuntu
« Gepost op: 2010/05/25, 13:42:57 »
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een goede multimedia plugin voor kubuntu.
In de handleiding hier wordt de vlc plugin aangeraden, maar deze speelt bij mij niet alles en lokt soms een crash van firefox uit.

In ubuntu wordt de totem plugin gebruikt, welke tot mijn verbazing bijna alles kan afspelen tegenwoordig (apple movie trailer site inclusief). En ik heb hem ook nog niet zien crashen.

Ik zou in principe natuurlijk de totem plugin kunnen gebruiken nadeel is echter dat ik veel onnodige gnome zaken moet installeren.

Mijn vraag heeft iemand nog een alternatief?

Re: multimedia browser plugin in kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/25, 14:06:52 »
multimediaconnectivity (add-ons van firefox installeren dan is te kiezen welke.
Ronald

Offline siegi

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/25, 14:47:07 »
Bedankt maar deze ken ik al.
Ik heb liever een plugin (zoals de totem plugin) die alles doet, dan iets wat ik nog moet instellen.

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/25, 15:22:38 »
Dragon player? Ik heb dat op Kubuntu zien staan, en het lijkt op Totem.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/25, 16:36:32 »
Heeft dragon player een plugin?

Kafeine heeft er bijv wel eentje, maar deze opent gewoon een kafeine in een extra venster.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/25, 16:40:30 »
MPlayer plus plugin.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/25, 20:11:40 »
@Wanda: Gecko-plugin sinds 10.04

@siegie: Geen problemen hier met de VLC-plugin. Dragon Player heeft geen plugin. Kaffeine wel. Maar die kaffeine-plugin heb ik nog nooit getest eigenlijk.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/25, 20:37:29 »
Ik zal mplayer/gecko plugin nog eens proberen, lang niet meer gebruikt.

Eigenlijk raar dat er geen standaard kde plugin is.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/25, 20:43:29 »

Tja, er zijn wel meer rare dingen op Kubuntu/KDE die standaard ontbreken, dus wat dat betreft is het nu ook weer niet zo erg.

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/26, 18:33:10 »

Kafeïne draait op Xine, Amarok draait op Xine. Ik heb steeds gedacht dat Xine dat was.
Ik heb net een beetje bij toeval iets ontdekt; Installeer de Xine-plugin naast de Gecko-player en verder niets (nou ja moonlight of zo als je dat wilt) en je hebt een vrijwel gelijke dekking als met Totem. Elk afzonderlijk hebben ze zo hun manco's, maar samen werken ze prima :)

(en dan is Opera ook gelijk gedekt)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/29, 17:18:59 »
Installeer de Xine-plugin naast de Gecko-player en verder niets (nou ja moonlight of zo als je dat wilt) en je hebt een vrijwel gelijke dekking als met Totem.
Bedankt voor het antwoord: ik zal binnenkort nog eens wat verder experimenteren met de verschillende plugins op de verschillende sites. Heb nu niet veel tijd meer.

Toch even deze opmerkingen.
Totem is gebaseerd op gstreamer standaard. (een totem-xine is ook beschikbaar in de repo's). Ik heb zo het gevoel dat gstreamer tegenwoordig beter is xine. Vroeger was het in elk geval totaal omgekeerd.

Gecko player is blijkbaar gebaseerd op gnome-mplayer. Brengt volgens mij weer redelijk wat onnodige gnome zaken in kubuntu zoals totem plugin doet.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/01, 14:54:27 »
Ik denk dat ik het voorlopig ga houden op gecko player. Bedankt allemaal voor jullie meedenken.