Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compileren kernel voor andere ubuntu machine  (gelezen 570 keer)

Offline dolphs

• Lid
Compileren kernel voor andere ubuntu machine
« Gepost op: 2010/05/23, 19:37:43 »
Hallo, ik probeer eens om een vanilla kernel te compileren voor op ubuntu 10.04 server. Beide systemen zijn uitgerust met ubuntu. Ik bouw een kernel op het ene systeem volgens http://howtoforge.com/kernel_compilation_ubuntu. Om het te verduidelijken de stappen hieronder:

sudo su
apt-get update
apt-get upgrade
apt-get install kernel-package libncurses5-dev fakeroot

cd /usr/src
wget -P < latest.kernel.bz2 >
tar xvjf < latest kernel.bz2 >

ln -s " latest kernel.bz2" linux
cd /usr/src/linux

scp user@hostname:/boot/config-* ./.config

make menuconfig
[L]oad on Alternate Configuration File
.config

make-kpkg clean
fakeroot make-kpkg --initrd -append_to_version=-custom kernel_image kernel_headers

Vervolgens *.deb overhevelen (scp) naar target systeem /tmp

Op target systeem:
sudo su
cp /tmp/*.deb /usr/src
dpkg -i linux-image*.deb
dpkg -i linux-headers*.deb

Hier  gaat het mis omdat na dit te hebben uitgevoerd ik alleen de linux headers zie en niet de image onder /usr/src. Ook krijg ik tijdens dpkg van de image een melding als "Hmm the package shipped with symbolic link /lib/modules/..../source. However I can not read the target: No such file or directory. Therefore I am deleting /lib/modules ... ...

Wat doe ik hier mis?