Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu houdt instellingen niet vast  (gelezen 685 keer)

Offline rsim1965

  • Lid
    • Rolf of twitter
Ubuntu houdt instellingen niet vast
« Gepost op: 2010/05/22, 13:21:43 »
Hallo allemaal,

Ik heb een irritant probleem sinds ik 10.04 heb geïnstalleerd.

Ik krijg alleen het X, _ en vierkantje voor je schermafmetingen te zien als ik in Systeem - Voorkeuren - Uiterlijk - Visuele Effecten mijn instelling op Geen zet.
Helaas moet ik elke keer dat ik Ubuntu opstart deze handeling opnieuw uitvoeren.

Ik heb op het forum in een topic iemand met een soortgelijk probleem gezien en toen werd aangegeven hier een apart topic voor aan te maken. Dat is niet gebeurd.
Vandaar. Is iemand bekend met deze bug? Of is er een workaround om dit probleem te tackelen?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groet, Rolf Simons
nooit meer Windows =D
Groet!
Rolf
"nooit meer Windows"

AMD X64 Athlon; Ubuntu 10.04

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu houdt instellingen niet vast
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/22, 13:39:30 »
Is het niet zo als je een wijziging uitvoert m.b.t visuele effecten dat je deze instellingen moet accepteren



Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline rsim1965

  • Lid
    • Rolf of twitter
Re: Ubuntu houdt instellingen niet vast
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/22, 14:17:58 »
Dit geldt wel als je naar Normaal of Extra overschakelt, Ubuntu vraagt mij niets als ik overschakel naar Geen.
Het wordt niet opgeslagen.

Na het opstarten staat de instelling altijd op Extra.
Groet!
Rolf
"nooit meer Windows"

AMD X64 Athlon; Ubuntu 10.04

Re: Ubuntu houdt instellingen niet vast
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/23, 10:15:17 »
Bij mij is het dus andersom: bij elke start moet ik elke keer weer van GEEN naar EXTRA overschakelen omdat die de instellingen ook niet bewaard. Zwaar hinderlijk dus, maar dan exact andersom, oorzaak is wel dezelfde; het niet onthouden van de instellingen van de videokaart mogelijkhede...strange indeed en dit heb ik op zowel de netbook als mijn desktop dus ligt het aan Lucid....denk ik....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline rsim1965

  • Lid
    • Rolf of twitter
Re: Ubuntu houdt instellingen niet vast
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/23, 14:35:49 »
Dan zal het geduldig wachten op een update zijn. Binnen 3 maanden zijn de meeste bugs uit een LTS-versie heb ik me laten vertellen. :|
Groet!
Rolf
"nooit meer Windows"

AMD X64 Athlon; Ubuntu 10.04