Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iomega Prestige 1 Tb  (gelezen 952 keer)

Iomega Prestige 1 Tb
« Gepost op: 2010/05/20, 18:03:06 »
Hoi,

Ik weet niet goed waar ik het moet zetten, maar ik denk dat het hier het beste past:

Ik ben aan het overwegen om een externe HD van 1 Tb te kopen. Mijn oog was gevallen op deze (http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Page188.vdb?Detail=K6qaL6dmPqdo#info) schijf. De Iomega Prestige 1 Tb schijf dus. Nu heb ik een aantal vragen:

1. Heeft iemand al ervaring met deze schijf op Ubuntu of linux in het algemeen?
2. Heeft iemand al (slechte) ervaringen met andere Iomega-producten? Hoe staat Iomega tegenover Linux?
3. Wat bepaald of een schijf al dan niet wordt ondersteund? (Zijn er eigenlijk wel schijven die niet ondersteund worden?  ???) Zit dat in de Linux-kernel? geldt hier de regel 'eens ondersteund, altijd ondersteund' of kan je bv. de ondersteuning verliezen bij een nieuwe ubuntu-versie?

Veel vragen, hopelijk ook goede antwoorden  ;)

EDIT: Was ik even vergeten: Een vriend van mij heeft dezelfde hd en bij hem loopt dat als een trein. Hij heeft er zelfs Ubuntu op geïnstalleerd. De schijf wordt ook herkend in de live-cd's van Mandriva, Puppy Linux en (K)ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/20, 18:05:16 door Karmic Koala »
"Free as in freedom"

Re: Iomega Prestige 1 Tb
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/20, 19:29:11 »
Ik heb zelf geen Iomega externe schijf, ik zou echter niet weten waarom Ubuntu moeite zou hebben met deze schijf. Ubuntu op een externe harde schijf kan altijd, is alleen niet aan te bevelen in verband met de overdrachtssnelheden, ofwel het OS werkt trager dan op een interne harde schijf.
Daarom heb ik mijn externe harddisk gepromoveerd tot een interne sata disk. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.