Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paars scherm halve dag na installatie.  (gelezen 1297 keer)

Offline abikila

• Lid
Paars scherm halve dag na installatie.
« Gepost op: 2010/05/16, 22:24:33 »
Had ubuntu 10.4 geinstalleerd, liep soepel via usb, half dagje mee gewerkt, kennelijk iets verkeerds aangeklikt, alle ikoontjes weg, als nieuweling kan ik nog niet zoveel zonder ikoontjes, dan kun je nergens op klikken, wel start firefox op als ik bij de workplaces om hulp vraag, en dan kan ik weer een beetje internetten, maar verder niks meer?

Offline heir4c

• Lid
Re: Paars scherm halve dag na installatie.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/16, 23:44:13 »
Ook na een reboot?
Of kan je niet meer uitloggen/uitschakelen?
Doe eens Ctrl+Alt+Backspace en log dan weer in.

Anders opstarten in recovery mode (tweede regel in grubmenu) en daar kiezen voor herstellen van gebroken pakketten.)

Of ook nog in recovery mode: kiezen voor: rootshell met internet verbinding.
Achter de prompt onderaan tik je in:
apt-get install --reinstall ubuntu-desktop gnome-menus gnome-panelHier moet geen sudo voor omdat je al als root werkt.

Daarna tik je in:
apt-get update && apt-get upgrade
Nadien exit typen en gewoon verder opstarten.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/17, 18:41:42 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline abikila

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/17, 11:20:55 »
Bedankt ik heb hem maar opnieuw geboot van usb, nu doet hij het weer, wel vraag ik me af wat ik verkeerd gedaan heb, als je in het beginstadium je menubalkje bovenin kwijt bent kun je nog weinig :( ik was inderdaad ook het uitknopje rechtsboven kwijt, en dit bleef zo, ook na opnieuw opstarten, hoe kun je eigenlijk opstarten in recovery mode mocht hetzelfde nogmaals gebeuren?
(ik kon het paarse scherm overigens wel veranderen in een bloem.)

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/17, 11:25:06 »
Citaat
hoe kun je eigenlijk opstarten in recovery mode mocht hetzelfde nogmaals gebeuren?

Direct bij het opstarten de linker Shift-toets blijvend indrukken, zo kom je in het grub menu.  Daar kan je dan met de pijltjes-toetsen kiezen voor recovery mode. :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline abikila

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/17, 11:31:15 »
Kijk dat soort dingen dus, dat moet ik allemaal nog leren :) bedankt.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/17, 11:34:55 »
Regelmatig de topics en hun oplossingen (codevoorbeelden) op dit forum volgen, en je leert stapsgewijs meer en meer hoor. Succes met Ubuntu.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline abikila

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/17, 12:25:33 »
Precies, de balangrijke spulletjes bewaar ik voorlopig nog even extern, kan ik gewoon lekker prutsen, ben nog steeds beniewd hoe ik die balk bovenaan kwijt geraakt ben.

« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/17, 12:30:28 »
Precies, de balangrijke spulletjes bewaar ik voorlopig nog even extern, kan ik gewoon lekker prutsen, ben nog steeds beniewd hoe ik die balk bovenaan kwijt geraakt ben.
Een backup is altijd belangrijk, zelf als je niet prutst en een stabiel systeem hebt. Je weet nooit wat er kan misgaan.