Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren software, youtube en streetview zwart scherm  (gelezen 2005 keer)

Offline bollebof

• Lid
installeren software, youtube en streetview zwart scherm
« Gepost op: 2010/05/16, 20:23:25 »
Ik ben een beginnende Ubuntu 9.04 gebruiker ik loop op een aantal dingen volledig vast.
Wat ik in zijn geheel aan mij zelf wijt.
Het volgende valt op : Voor de versies zonder Ubuntu Softwarecentrum:
Ubuntu 8.04 LTS t/m 9.04: gebruik Toepassingen → Installeren/verwijderen... dit zou onder toepassingen te
vinden zijn. Bij mij is dit niet het geval.
Het is om die reden waarom ik  Adobe flashplayer welke ik gedownload heb niet geïnstalleerd krijg.
Ik heb de resticted extras software geïnstalleerd.
Wat doet deze leek verkeerd.
WIE HELPT MIJ VERDER!!!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: installeren software, youtube en streetview zwart scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/16, 20:34:18 »
Stond dat vroeger niet ook onder Systeem - Beheer - Installeren/verwijderen.... ? Overigens kun je ook installeren via Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer.

Trouwens: waarom zo'n oudere versie? 10.04 is een goede keuze, hoor...  :)

Re: installeren software, youtube en streetview zwart scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/16, 21:48:37 »
Hallo, volgens mij wordt Flash toch geïnstalleerd op het moment dat je ubuntu-restricted-extras installeert? Je zegt dat je een beginnende Ubuntu-gebruiker bent, in dat geval (én in een hoop andere gevallen! -:) is het zeer aan te raden om niet zelf software zoals Flash te installeren (ik bedoel downloaden van de Adobe-site en handmatig uitpakken en installeren), maar dit te laten doen door Synaptic. Zit onder Systeem - Beheer. Maar zoals gezegd, volgens mij doet restricted-extras dit al. Het probleem kan zijn dat deze laatste versie conflicteert met de versie die je zelf geïnstalleerd hebt.