Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: QQ for linux  (gelezen 696 keer)

Offline coobster

• Lid
QQ for linux
« Gepost op: 2010/05/16, 16:29:52 »
Hallo allemaal,

op het moment typ ik vanuit China. Ik heb wat mensen leren kennen hier, maar nu ik reis wilde ik toch een manier van contact behouden. Dus ik de chinese Msn opgezocht... QQ.
Daarvoor bestaat ook een apart messenger programma, waarmee ik graag wil werken. Aangezien ik mijn chinees ook aan het opschroeven ben. (PS, andere chat programma`s kunnen misschien ook met QQ werken. dat ga ik later wel eens proberen, maar ik wilde eerst kijken of dit probleem kan worden opgelost... Zou wel leuk zijn!)

Ik heb dus de messenger gedownload, als een .deb bestand van de volgende site: http://im.qq.com/qq/linux/download.shtml

alles netjes geinstalleerd, en het werkt in eerste opzicht goed. ik heb contact met de mensen hier, en het communiceerd best. maar dan komt nu het echte probleem. Elke keer na een bepaalde tijd, tik ik een berichtje. Druk ik op "zenden", wordt ineens het hele programmatje afgesloten... :S

Waarschijnlijk heeft niet iedereen zoveel chinese kennis, en kunnen de mensen niet uit de voeten met de karakters, maar misschien weet wel iemand wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden!

Groetjes Rudy in China , oftewel 卢迪在中国...