Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost dus) Mono verwijderen ?  (gelezen 2655 keer)

Offline Tom

• Lid
(opgelost dus) Mono verwijderen ?
« Gepost op: 2010/05/16, 12:42:38 »
Wat kan ik verwijderen qua Mono  ,zonder het systeem kapot te maken Fspot en Tomboy gebruik ik niet die zijn er al lang af gekegeld.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 13:11:21 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Mono verwijderen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/16, 12:51:08 »
Via Synaptic misschien aangeven wat je kwijt wil?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/16, 12:59:11 »
Even gekeken welke pakketten allemaal afhankelijk zijn:
Citaat van: sudo apt-get remove mono-runtime mono-gac mono-2.0-gac libmono*
De volgende pakketten zullen VERWIJDERD worden:
  banshee f-spot gbrainy libappindicator0-cil libart2.0-cil libboo2.0.9-cil
  libflickrnet2.2-cil libgconf2.0-cil libgdata1.4-cil libglade2.0-cil
  libglib2.0-cil libgmime2.2a-cil libgmime2.4-cil libgnome-keyring1.0-cil
  libgnome-vfs2.0-cil libgnome2.24-cil libgnomepanel2.24-cil libgtk2.0-cil
  liblaunchpad-integration1.0-cil libmono-addins-gui0.2-cil
  libmono-addins0.2-cil libmono-cairo2.0-cil libmono-corlib2.0-cil
  libmono-data-tds2.0-cil libmono-i18n-west2.0-cil libmono-posix2.0-cil
  libmono-security2.0-cil libmono-sharpzip2.84-cil libmono-sqlite2.0-cil
  libmono-system-data2.0-cil libmono-system-runtime2.0-cil
  libmono-system-web2.0-cil libmono-system2.0-cil libmono-zeroconf1.0-cil
  libmono2.0-cil libndesk-dbus-glib1.0-cil libndesk-dbus1.0-cil
  libnotify0.4-cil libnunit2.4-cil libtaglib2.0-cil libwebkit1.1-cil
  mono-2.0-gac mono-gac mono-runtime podsleuth tomboy
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 46 te verwijderen en 1 niet opgewaardeerd.
Door deze operatie zal er 64,6MB schijfruimte vrijkomen.
Als je de volgende programma's niet nodig hebt, kun je het volgens mij gewoon verwijderen
banshee (muziekspeler)
f-spot (fotomanager)
gbrainy (geheugen spelletje)
tomboy (notities)
podsleuth (ipod support)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/16, 13:05:20 »
  liblaunchpad-integration1.0-gui0.2-cil -libappindicator0-cil libart2.0-cil libboo2.0.9-cil

Nee is mij te gevaarlijk zie alleen al bovenstaande. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline vds

• Lid
Re: (opgelost dus) Mono verwijderen ?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/16, 14:03:33 »
al wat standaard in Ubuntu zit laat je beter staan.anders wordt Ubuntu onstabiel(om zeep)en kan je een verse installatie doen!!!!!
dat hangt allemaal aan elkaar vast en is een geheel die het os vormt XD

en dat opkuis progje Janitor ook NIET gebruiken.!!!begrijp niet waarom dat er inzit.helpt ook het systeem om zeep. :(.wij weten dat maar beginners niet!!!met alle gevolgen vandien.die denken (nog)in de termen van windows =D
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 14:11:39 door vds »
Registered User # 531403

Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/16, 14:15:00 »
  liblaunchpad-integration1.0-gui0.2-cil -libappindicator0-cil libart2.0-cil libboo2.0.9-cil

Ik heb het zelf even opgezocht. Dit zijn pakketten die ervoor zorgen dat Mono programma's deze bibliotheken kunnen gebruiken.
http://packages.ubuntu.com/jaunty/libgnome-vfs2.24-cil

In mijn inziens niets gevaarlijks aan. Zelf heb ik ze net gewoon verwijderd. Ik zal dadelijk opnieuw opstarten en kijken of het systeem nog werkt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/16, 14:15:07 »

Alleen Mono programma's hebben die *-cil pakketjes nodig. Dus als ge Mono kwijt wilt met al de programma's, dan mogen die *-cil pakketjes ook zonder gevaar verwijderd worden.

Offline vds

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/16, 14:26:56 »
nou,op eigen risico hoor.t kan dat het geen schade aanricht maar aangeraden is dat beter niet te doen.pakketjes via Ubuntusoftwarecentrum mag je uiteraard verwijderen
Registered User # 531403

Offline vds

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/16, 14:27:59 »

Ik heb het zelf even opgezocht. Dit zijn pakketten die ervoor zorgen dat Mono programma's deze bibliotheken kunnen gebruiken.
http://packages.ubuntu.com/jaunty/libgnome-vfs2.24-cil

In mijn inziens niets gevaarlijks aan. Zelf heb ik ze net gewoon verwijderd. Ik zal dadelijk opnieuw opstarten en kijken of het systeem nog werkt.

wel ik ben eens benieuwd ;)
Registered User # 531403

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/16, 15:03:57 »
Tot nu toe werkt alles uitstekend, en verwacht ook geen problemen.

Documentatie Terminal

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/16, 19:58:46 »
Wacht het nog een drie dagen af ,hoe het met Uw systeem gaat ben zeer benieuwd. :)

Offline koen_92

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/16, 21:51:46 »
Zonder mono werken is goed mogelijk.
Het is één van de eerste dingen die ik na een verse Ubuntu install doe: Mono verwijderen (en daarna Pulseaudio verwijderen, maar dat terzijde).
Sinds 1 mei werk ik met Ubuntu 10.04 dus al zonder mono.
Daarvoor heb ik al die tijd zonder mono gewerkt met Ubuntu 8.04.

Verwacht dus geen problemen :)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/16, 22:36:00 »
Zonder mono werken is goed mogelijk.
Het is één van de eerste dingen die ik na een verse Ubuntu install doe: Mono verwijderen (en daarna Pulseaudio verwijderen, maar dat terzijde).
Sinds 1 mei werk ik met Ubuntu 10.04 dus al zonder mono.
Daarvoor heb ik al die tijd zonder mono gewerkt met Ubuntu 8.04.

Verwacht dus geen problemen :)
Dit gaf de doorslag .. dus ook mono verwijderd  :D
Hieronder wat alles verwijderd is op mijn Systeem

Heb  via  Synaptic  alles  wat  MONO  betreft  verwijderd.
Waarschuwing  >  dit kunt U alleen doen als U de volgende programma´s niet gebruikt  -  Banshee  -  F-spot  -  gbrainy  -  tomboy  -  podsleuth.
  libappindicator0-cil libart2.0-cil libboo2.0.9-cil
  libflickrnet2.2-cil libgconf2.0-cil libgdata1.4-cil libglade2.0-cil
  liblaunchpad-integration1.0-cil libmono-addins-gui0.2-cil
  libmono-addins0.2-cil libmono-cairo2.0-cil libmono-corlib2.0-cil
  libmono-data-tds2.0-cil libmono-i18n-west2.0-cil libmono-posix2.0-cil
  libmono-security2.0-cil libmono-sharpzip2.84-cil libmono-sqlite2.0-cil
  libmono-system-data2.0-cil libmono-system-runtime2.0-cil
  libmono-system-web2.0-cil libmono-system2.0-cil libmono-zeroconf1.0-cil
  libmono2.0-cil libndesk-dbus-glib1.0-cil libndesk-dbus1.0-cil
  libnotify0.4-cil libnunit2.4-cil libtaglib2.0-cil libwebkit1.1-cil
  mono-2.0-gac mono-gac mono-runtime podsleuth  
                                                                                                                                                                                                                   empathy  + Lib empathy common + Lib empathy doc + Lib gdata 1.2.1 + Lib gdata google  + Libe backend1.2-0 + lib ubuntuOne.
Libegroupwisse 1.2.13 + Lib data book 1.2.2 + lib Brlapi 0.5 + pulse audio module bluetooth + python louis.
Lib data call 1.2.6  + libmail tools perl + Python ubuntuOne client Gnome + readeon tool + nautilus-sent-empathy
Python ubuntuOne client + Python ubuntuone storagepro + Python telepathy + Python-papyion + Pitivi.
telepathy Butterfly + telepathy gable + telepathy haze + telepathy idle + telepathy salut .
Erlang base inclusief  8  erlang pakketjes + lib louise0 + lib louise data + indicator-me + indicator-message > Na een reboot is het envelopje weg Uw luid sterkte icoon blijft wel staan.
Rhythmbox UbuntuOneMusic store + Gwibber + gbrainy + min12xxw + Gnome User share  .

Waarschuwing wat betreft het verwijderen van de hieronder staande  Xserver xorg video drivers.
Dit is  ALLEEN  van toepassing voor  MIJN  Machine   met  Intel  en  Nividia  ,  dus bent  niet  zeker  ...  gewoon afblijven.

video ati  +  video mach64 (ati)  +  video Radeon  +  video R128 (ati)  +  video siliconmot  +  video voodoo  + video tsjeng  + Video s3  .
video Cirrus  + video sis + video apm + all video + video voodoo  + video mga  + video neomagic + Video rendition + Video chips.
video S3virge + video Savage + video tdfx  + video ark + video geode + video i 128  + Video vm ware  + Xserver vm mouse.
Xserver input wacom + Hunspell Eng Can + Hunspel Am Eng + Qua bluetooth  programma´s  alles compleet verwijderd + Byobu .
Britty + F spot + Orca  + Bogofilter + Bogofilter bdb + Bogofilter common  + Vinagre + Vino  + computer Janitor .
Myspell  + Espeak + Espeak data  ,mee verwijderd zijn automatisch > lib speak + lib gnome-speech7 + example content .
Myspell Eng-USE + Myspell Eng-GB + Open office Cal  + Open office Math  + Open office  Email merge.
Open office org help Eng-GB + Open office org help Eng-US + Open office org hypenation Eng .
Open office org i 10 n Eng-GB + Open office org i n Eng-ZA + Open office Thesaurus Eng-A + Eng-U .
Language pack Eng base + gnome Eng base + support translation(eng) + Writing Eng + Tomboy
ttf Arabyes + tff Arpic + tff Indec fonts + tff sazanami-Kochi + tff sazanami-mincho + tff Lao + tff kacst + tff Wang Zei .
tff Malayalam + tff Thai + tff unfonts core Korean + ubufox + W American + W Britisch + Compiz fusion plugin extra.
Compiz fusion plugins main + Compiz plugins + Compiz gnome + Compiz core + Compiz backend gcofig + Libcompizconfig0
Libdecoration0 + Gnome games  common  (Die verwijderd  de complete rest Games) + min12xxw.
Evolution ( 91 MB ) + evolution common + evolution exchange + evolution plugins + evolution webcal .

Waarschuwing  >  Als U Compiz verwijderd van Uw Systeem  >  eerst beginnen met Compiz-core .
Waarschuwing  >  niet  verwijderen   >   Evolution Data Server Common    >   Dan heeft U  problemen.
Waarschuwing  >  niet  verwijderen   >   LibEmpathy 30  en LibEmpathy common  >   Idem .
Waarschuwing  >  niet  verwijderen   >   telepathy mission control 5   >  idem.
Verwijderd  478  MB  =  166 pakketjes  > Deze pakketjes heb  IK niet nodig , U misschien enkele of meerdere  wel ?.

[ Het systeem draait stabiel , opstart tijd vanaf  indrukken Powerknop tot volledig bureaublad 32 sec inclusief auto: aanmelding ]
[ Reboot idem , uitzetten PC  vanaf aanklikken tabje voor  afsluiten  2 sec ]
Bedankt voor de antwoorden wat betreft mono. :D :D :D
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 22:37:50 door Wanda »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/16, 23:10:17 »
@Wanda
Start je PC merkbaar sneller op door al deze pakketten te verwijderen?

Zo ja, dan wordt het voor mij ook eens interessant welke pakketten bij mij verwijderd kunnen worden.

Documentatie Terminal

Offline Tom

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/05/16, 23:26:53 »
Ik zet of druk de powerknop in van de machine en 32 sec later staat mijn compleet bureaublad er op.
Heb wel automatisch aanmelden .
Uit gaat hij bijna binnen de twee sec. :)

Maar daarom heb ik ze eigenlijk niet verwijderd die progjes is eerder een afwijking bij mij.
Ik kan voor het verrekken niet leiden als er programma´s opstaan die ik nooit of te nimmer gebruik of zal gebruiken.
Neemt alleen maar onnodige plaats in op mijn HDD.
Tsja raar maar waar. :D :D :D
« Laatst bewerkt op: 2010/05/16, 23:36:56 door Wanda »