Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.04 LTS login virtualbox  (gelezen 1910 keer)

Offline pacecal

• Lid
Ubuntu 10.04 LTS login virtualbox
« Gepost op: 2010/05/15, 19:08:21 »
Met ubuntu kan ik vanuit het inlogscherm kiezen om bijvoorbeeld uitsluitend in XBMC te werken.

Het zou mooi zijn dat je vanuit dezelfde popup kan kiezen om in te loggen onder "Windows 7" welke geinstalleerd staat onder virtualbox.

Is dit mogelijk? en wat houdt de optie "Use VirtualBox virtualization solution" in onder gebruikersinformatie...

Het zou leuk zijn als het zou kunnen :)

Gegroet!

Re: Ubuntu 10.04 LTS login virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/15, 19:14:30 »
Dat moet nog wel mogelijk zijn, al zou ik niet kunnen zeggen hoe je dat op een efficiƫnte manier doet.
Wat alleszinds kan is direct na het aanmelden een virtualbox fullscreen te laten opstarten. Als je dus een extra displaymanager als lxde (lubuntu), x-face (xubuntu) of kde (kubuntu) zou installeren dan zou je er misschien wel voor kunnen zorgen als je die kiest dat daar automatisch virtualbox fullscreen wordt opgestart.
Het zou natuurlijk leuker zijn dat dit gewoon met een apparte gnome sessie kon, of misschien nog beter, met openbox.

Het loginprogramma heeft een naam en is echt een appart programma, GDM (Gnome Display Manager), misschien moet je daar eens wat informatie over zoeken als je dit wil doen.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline pacecal

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/15, 20:29:43 »
dank, ga ik eens verder mee...

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/15, 21:06:06 »
eerst de UUID vinden:
VBoxManage list vmsdus zeg ik wil dit doen met mijn XP virtuele computer, dan is de UUID "57f360e0-e928-4c45-80a4-2137ecd2565c" dus dan word het dit commando:
VBoxSDL --fullscreen -vm 57f360e0-e928-4c45-80a4-2137ecd2565cen dan om in te loggen:VBoxManage controlvm 57f360e0-e928-4c45-80a4-2137ecd2565c setcredentials "gebruiker" "wachtwoord" "domein"let wel: automatisch inloggen werkt niet bij elk systeem, enkel bij Windows en zelfs dan niet bij elke versie.
i.i.g moet je er een wachtwoord voor hebben, en indien de account lokaal is (dus een in Windows 7 zelf) word "domein" de computer naam.
(geld ook voor in windows zelf, als je dan lokaal wilt inloggen en hij zit in een domein word dat "deze computer (<computernaam>)")
maar het eerste om hem in volledig scherm te plaatsen werkt prima, net geprobeerd :)

uiteraard moet je wel "57f360e0-e928-4c45-80a4-2137ecd2565c" vervangen met de UUID die je met VBoxManage list vms hebt gevonden voor jou VM.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/15, 21:13:19 door richard »

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline pacecal

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/16, 17:58:57 »
Dank, ziet er veelbelovend uit  :o

Begrijp ik het goed dat  wanneer je de onderstaande commands uitvoer je als sessie kan inloggen? Net zoals je dat met XBMC doet?

« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/16, 22:34:00 »
Dank, ziet er veelbelovend uit  :o

Begrijp ik het goed dat  wanneer je de onderstaande commands uitvoer je als sessie kan inloggen? Net zoals je dat met XBMC doet?
ik denk dat jij richard verkeerd begrijpt, en dat richard jou verkeerd begrijpt.
Volgens mij dienen die commando's ervoor om nadat je virtualbox is gestart ook daar automatisch in te kunnen loggen.
Het commando
VBoxSDL --fullscreen -vm 57f360e0-e928-4c45-80a4-2137ecd2565c
met de juiste vm achter, ga je wel nog nodig hebben, want dat moet worden uitgevoerd nadat je de windows 7 opstartoptie hebt gekozen. Maar die windows 7 opstartoptie moet je nogwel uitzoeken, dat ga je hiermee niet kunnen doen.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds