Heric,
Ik zal het proberen uit te leggen. Ben het alweer een beetje vergeten maar zo goed als mogelijk:
- Ubuntu 10.04 LTS 64 bit versie geinstalleerd. Schoon,zonder vorige versies.
- Direct Na het succesvol installeren,de updates gedraaid en uitgevoerd.
- Daarna zegt Ubuntu dat er drivers beschikbaar zijn voor de videokaart. Dit gebeurd uit zichzelf en er verschijnt ook een icoontje bovenin.
3D-accelerated proprietary graphics driver for NVIDIA cards.
- Je kan er uit 3 kiezen. Ik heb degene gekozen waar "recommanded" achter stond.
- Je kan dit terug vinden bij SYSTEM/ADMINISTRATION/HARDWARE DRIVERS
- Ik heb geen idee welke videokaart erin zit. Het was een zeer goedkope pc wel nieuw en best snel.
- Ubuntu draait verder prima. Nog ondersteuning voor MP3 en fimpjes geinstalleerd en Chrome.
Vanaf nu bij opstarten problemen:
- Je ziet de GRUB, je ziet ook volgens mij wel iets gebeuren op het display (lijkt om te schakelen van resolutie / in het zwart)
- Je ziet geen LOGO
- Daarna komt er de comand prompt
- hier kan je inloggen met je wachtwoord en gebruikersnaam
- Als je daarna startx intoetst kom je weer in de grafische omgeving en lijkt alles prima te werken
- Ik heb ergens in een log een hoop meldingen gezien waar iets met de vidiokaart stond vermeld en een display, etc. Ik begreep er niets van maar als ik die driver weer uit zette, ging alles goed en heb ik de afgelopen week geen klachten gehoord.....
Ik kan nu geen log gegevens aanleveren daar ik maar 1 x per maand bij mijn ouders kom.
Anyway, dit was het ongeveer.
Rogier