Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitloggen bij meerdere gebruikers schakelt video signaal uit  (gelezen 769 keer)

Offline Wiley

• Lid
Uitloggen bij meerdere gebruikers schakelt video signaal uit
« Gepost op: 2010/05/15, 00:25:43 »
Hoi,

Hier https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nvidia-graphics-drivers/+bug/573101 heb ik het probleem gevonden dat ik sinds Lucid ervaar. In Karmic was het nog geen probleem.
* ik heb meerdere gebruikers op het systeem
* die loggen ook "tegelijk" in (dus terwijl iemand anders ingelogd is, maar wel om de beurt, uiteraard)
* als dan een van die gebruikers uitlogt, komt er geen login scherm terug
* sterker nog: de monitor gaat op slaapstand omdat er geen video signaal meer binnen komt
* uitschakelen van de NVidia driver 173 laat de monitor niet naar slaapstand gaan maar toont een mouse pointer waar je niets mee kan
* ctrl-alt F1..F7 doen ook niets

Iemand dit probleem ook tegen gekomen en misschien een work-around gevonden?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Uitloggen bij meerdere gebruikers schakelt video signaal uit
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/15, 05:38:24 »
Moet je per se die 173-versie van de drivers gebruiken? Bijv. omdat je kaart te oud is voor de nieuwere drivers?

Offline Wiley

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/15, 10:54:21 »
Nooit lang bij stil gestaan eigenlijk: hij staat als 'recommended' als enige naast een 96 versie bij de drivers. Ik heb een GeForce FX 5200 Rev a1, dus wel al een beetje op leeftijd.

Offline Wiley

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/14, 22:21:08 »
Voor degenen met hetzelfde probleem, die dit topic tegenkomen: in Maveric is het opgelost in de nvidia driver en die driver werkt ook in Lucid. Zie hier voor de oplossing: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nvidia-graphics-drivers/+bug/573101