Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ik word gek van mijn muis  (gelezen 1688 keer)

Offline profk

• Lid
[OPGELOST] Ik word gek van mijn muis
« Gepost op: 2010/05/13, 08:41:24 »
Hallo allemaal,
Maandag Lucid gïnstalleerd (dual boot met Win7), Pjotrs installatie-tips opgevolgd, Compiz om de boel mooi te maken, allemaal geen enkel probleem, maar sinds gistermiddag wordt ik helemaal gestoord van mijn muis: waar ik ook over de desktop beweeg, maakt-ie een kader, boven welk tabblad op knop ik sta, opent dat tabblad of start de knop, in elke applicatie wordt een deel van wat op scherm staat geselecteerd als ik de muis beweeg. Vrijwel onwerkbaar. Ik gebruik nu voornamelijk tab-toetsten en sneltoesten ... lijkt wel WordStar uit de vorige eeuw!
Wie heeft enig idee?
Hans
« Laatst bewerkt op: 2010/05/17, 08:56:30 door profk »

Offline TonH

• Promotieteam
Re: Ik word gek van mijn muis
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/13, 09:21:27 »
Het lijkt wel of de linker muis knop blijft hangen. Doet die het aan een andere PC correct?

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/13, 09:37:54 »
Ga naar systeem->voorkeuren->muis->toegankelijkheid en vink gesimuleerde secundaire klik en hangklik uit (als die staan aangevinkt).

Offline profk

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/13, 09:54:09 »
Hallo Ton en Lexaldo,
Dankjewel voor jullie reactie. De muis-instellingen stonden goed ... het lijkt erop dat inderdaad de linkerknop bleef hangen. Uit frustratie heb ik net een paar keer flink met de muis op m'n bureau zitten timmeren en dat lijkt geholpen te hebben. Als de vreugde voortduurt zal ik dit topic sluiten, anders kom ik zeker terug!
Hans

jesse2314

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/13, 09:58:49 »
Verander het onderwerp even in je eerste reactie zet ervoor opgelost.