Hallo allemaal,
Ik moet even het 1 en ander kwijt over mijn ervaring en belevenissen met ubuntu de laatste tijd XD
Aller eerst moet ik zeggen dat ik dit topic niet start om ubuntu even lekker de grond in te trappen, maar ik word met de dag gekker

van mijn systeem!
laat ik beginnen bij het begin:
Ik ben een normale gebruiker, die geen gekke dingen doet met het systeem!
Ik ben laten we zeggen nu zo,n week weer terrug gestapt naar ubuntu (voorheen windows 7).
Ik draai nu met 1 besturingssysteem en dit is (Ubuntu 10.04Lts 64-bits)
(systeem:)
Intel core 2 quad Q6600
4gb aan ram geheugen
Nvidia 8600GT 256mb
Nvidia nforce 7100i mobo
640 gb SataII hdd (verdeeld in 2 partitie,s 320gb Ext4/ 12gb Swap / De rest nog Ntfs om mn bestandjes nog even veilig te houden.
Oke laat ik dan nu maar even wat gal gaan spuwen

zoals gezegd 1 week ubuntu, en nu al 4x opnieuw geinstalleerd!!
voor mn draadlose stickje, noodgedwongen een backport pakketje geinstalleerd om dit te laten werken want anders krijg je blijkbaar met geen mogelijkheid mijn usb stickje aan de praat, (sitecom 150N)
Nu dus voor de zoveelste keer ubuntu opnieuw geinstalleerd, en het weer ingesteld volgens (
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen) voor zover werkt alles weer lekker.
Dan lijkt alles lekker soepel te verlopen, totdat ik mn pc herstart... gegarandeerd na iedere herstart ELLENDE, de helft werkt ineens niet meer, icoontjes komen dubbel in de taakbalken of soms zijn icoontjes helemaal weg... hoe op te lossen (raar maar waar) even uitloggen en weer inloggen (tadaa probleem opgelost

) erg vreemd....
dan installeer ik de drivers voor mij printer (en dit is leuk) alles gaat perfect, printer word correct geinstalleerd en draait zonder problemen (en nog draadloos ook!!) betreft een HP Photosmart C4780. maar dan, welgeteld na 2 x een volledige herstart van mijn systeem werkt ineens de printer niet meer

1 of ander probleem met CUPS ofzoiets.. nouja het zal allemaal ook wel.. enige wat mij dus stoort is dat alles eerst perfect werkt, en dan plots na 2x de computer herstart te hebben draait ook dit in de soep... waarom? vraag ik mezzelf dan af, want ik heb helemaal niks raars met het systeem gedaan.
en dan met klap op de vuurpijl, kan spontaan...... ineens ook niet meer mijn ntfs schijfje niet meer aangekoppeld worden

werkt de eerste zoveel keer perfect, en dan ineens gewoon helemaal niet meer

de schijf word echter wel gezien door ubuntu maar ik zou ineens geen rechten meer hebben om deze aan te koppelen ofzoiets

erg vreemd allemaal,
nouja goed in elk geval gebeurd er dus na iedere herstart weer wat nieuws en uiteindelijk moet ik dan maar weer noodgedwongen mijn systeem opnieuw installeren... omdat ik echter nog niet zo een ervaren gebruiker ben als de meeste van jullie hier... ik probeer met ubuntu te blijfen werken, maar dit word mij bijna onmogelijk gemaakt door dit geouwehoer....
ik hoop dat er mensen zijn die mij alleen al kunnen helpen met de bovenstaande problemen, dit zijn echter tot nu toe nog de enige die zich voordoen

en dat na wel al 1 hele dag een verse ubuntu installatie...
ook ben ik ervan overtuigd dat ik mijn systeem nu beter dag n nacht aan moet laten staan, wil ik niet weer voor nieuwe verassingen komen te staan

hopende dat er mensen zijn die deze overtuiging bij mij weg kunnen nemen

Al met al dus, ik hou van ubuntu, ziet er allemaal tof en strak uit, alles loopt zeer snel. en als het dan even werkt zoals het hoort, dan werkt het ook allemaal zeer fijn.... maar op dit moment is de terugstap naar win 7 (rommel) heel snel gemaakt... want om eerlijk te zijn wil ik helemaal geen windows meer draaien, maar het probleem is, dat in windows wel alles gewoon werkt, en ook blijft werken

Kom op jongens en meisjes, overtuig mij alsjeblieft om niet weer noodgedwongen terug te stappen naar microsoft rommel XD
hopende op een paar hulpvolle reacties en groetjes
Dennis