Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alles uit Outlook binnentrekken op een Ubuntu emailer.  (gelezen 2279 keer)

Offline Asperger

• Lid
Alles uit Outlook binnentrekken op een Ubuntu emailer.
« Gepost op: 2010/05/12, 03:38:38 »
Hoi luitjes,

Ik draai helaas nog steeds noodgedwongen MS Office Outlook voor mijn email omdat ik eerder niet ben geslaagd met het binnentrekken van al mijn gegevens in Evolution.
In MSO heb ik al mijn settings opgeslagen en kan op een nieuwe of op een tijdelijke computer heel snel weer op gang komen.
Daarvoor gebruik ik twee bestanden:

1)
email.OPS waarin al mijn email-accounts staan, waar de email gehaald moet worden en welke servers er nodig zijn maar ook al mijn email-adressen die ik gebruikt heb staan erin opgeslagen.
Op een andere computer heb ik dus niet alleen mijn accounts beschikbaar, maar ook alle email-adressen die ik gebruikt heb in mijn email.

2)
*.email.PST waarin al mijn berichten staan, de ontvangen maar ook de opgerangeerde en verstuurde berichten.
Op een andere computer kan ik dus ook daar altijd weer bij.

Wat ik wel steeds opnieuw moet is na terugzetten van deze bestanden mijn wachtwoorden van mijn accounts weer ingeven maar dat is dan maar een keer.
Ik wil graag alles zoals het nu is ook kunnen doen als ik naar een email programma overstap in Ubuntu.
Ik wil dan dezelfde mogelijkheden hebben als nu in MS.
Welk email programma dat dan wordt in Ubuntu maakt me niet zo heel erg veel uit als het maar prettig werkt.
Liefst een die net als Outlook gaat, dat is het makkelijkste, maar als het iets anders gaat is dat geen probleem als ik maar duidekijke stapsgewijze uitgel kan krijgen om erin te komen.
Wil dus ook weer de files met de instellingen kunnen opslaan zodat er altijd een back-up is en ik alles zo weer terug kan zetten na een crash of nieuwe installeer.
Ik hoor wel wat er mogelijk is, doe gewoon weer een nieuwe poging omdat de vorige keer niet alles binnen te halen was.

Offline Jan E.

• Lid
Re: Alles uit Outlook binnentrekken op een Ubuntu emailer.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/12, 04:02:46 »
Hier zijn al meerdere onderwerpen over geweest. Even zoeken, zou ik zeggen.

Wat ook een optie kan zijn, is al je mail adressen (tijdelijk) overzetten naar een Gmail account, dan in Outlook al je mappen met mail kopieren naar het gmail account en vervolgens de omgekeerde actie uitvoeren binnen Linux. Je hebt dan in ieder geval de keuze tussen Evolution en Thunderbird. Van deze twee lijkt Evolution in ieder geval qua uiterlijk het meest op Outlook.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

FrSu

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/12, 06:59:07 »
Ik heb het destijds via Thunderbird gedaan. :D

Eerst van Outlook naar Thunderbird (Importeren in Thunderbird). Daarna van Thunderbird naar Evolution (Importeren in Evolution). ;)

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/12, 13:23:16 »
Ik heb het destijds via Thunderbird gedaan. :D

Eerst van Outlook naar Thunderbird (Importeren in Thunderbird). Daarna van Thunderbird naar Evolution (Importeren in Evolution). ;)

+1

hierbij een beschrijving hoe het kan http://wiki.ubuntu-nl.org/community/OutlookPstFileInUbuntu

Offline Asperger

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/12, 20:50:14 »
Hoi,

Dat importeren van de PST was indertijd wel gelukt.
Het gaat mij om de OPS waarin mijn accounts staan en waarin alle gebruikte adresssen zitten.
Dat ging toen nooit van zijn leven.
Iemand een idee hoe ik dat kan binnentrekken?
Maakt niet uit in wlke Ubuntu emailprogje dat is.