Hoi luitjes,
Ik draai helaas nog steeds noodgedwongen MS Office Outlook voor mijn email omdat ik eerder niet ben geslaagd met het binnentrekken van al mijn gegevens in Evolution.
In MSO heb ik al mijn settings opgeslagen en kan op een nieuwe of op een tijdelijke computer heel snel weer op gang komen.
Daarvoor gebruik ik twee bestanden:
1)
email.OPS waarin al mijn email-accounts staan, waar de email gehaald moet worden en welke servers er nodig zijn maar ook al mijn email-adressen die ik gebruikt heb staan erin opgeslagen.
Op een andere computer heb ik dus niet alleen mijn accounts beschikbaar, maar ook alle email-adressen die ik gebruikt heb in mijn email.
2)
*.email.PST waarin al mijn berichten staan, de ontvangen maar ook de opgerangeerde en verstuurde berichten.
Op een andere computer kan ik dus ook daar altijd weer bij.
Wat ik wel steeds opnieuw moet is na terugzetten van deze bestanden mijn wachtwoorden van mijn accounts weer ingeven maar dat is dan maar een keer.
Ik wil graag alles zoals het nu is ook kunnen doen als ik naar een email programma overstap in Ubuntu.
Ik wil dan dezelfde mogelijkheden hebben als nu in MS.
Welk email programma dat dan wordt in Ubuntu maakt me niet zo heel erg veel uit als het maar prettig werkt.
Liefst een die net als Outlook gaat, dat is het makkelijkste, maar als het iets anders gaat is dat geen probleem als ik maar duidekijke stapsgewijze uitgel kan krijgen om erin te komen.
Wil dus ook weer de files met de instellingen kunnen opslaan zodat er altijd een back-up is en ik alles zo weer terug kan zetten na een crash of nieuwe installeer.
Ik hoor wel wat er mogelijk is, doe gewoon weer een nieuwe poging omdat de vorige keer niet alles binnen te halen was.